{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

در میان نامزدهای انیمیشن کوتاه بفتا نام یک ایرانی به چشم می‌خورد

پدربزرگم عاشق پیشه بود نامزد بفتا 2020

پدربزرگم عاشق پیشه بود نامزد بفتا 2020
کدخبر : 1201

لیست نامزدهای بخش انیمیشن کوتاه "بفتا" 2020 منتشر شد. در این لیست نهایی 6 انیمیشن حضور دارند. انیمشن "پدربزرگم عاشق پیشه بود" به کارگرادانی "مریم مهاجر" انیماتور ایرانی بریتانیایی نیز در این لیست دیده می‌شود.

هنر‌ام‌روز-مه‌سیما شکریان: در این انیمیشن کوتاه، کودکی زندگی عاشقانه پدربزرگش را روایت می‌کند. پدربزرگ او مردی است که به داشتن احساسات عاشقانه پرشور شهرت دارد. کودک در این انیمیشن کوتاه توضیح می‌دهد که چگونه زمانی که پدربزرگش برای اولین بار، عکسی از مادربزرگش دید تصمیم گرفت که او را به عنوان عشق زندگی‌اش انتخاب کند. آن‌ها با هم ازدواج می‌کنند و زندگی خانوادگی را شروع می‌کنند. عشق بی حد و مرز پدربزرگ هرگز نمی‌میرد و او را به  مسیرهای ناشناخته و غیر قابل پیش بنی می‌برد.

"آکادمی هنرهای فیلم و تلویزیون بریتانیا" به اختصار "بَفتا" (British Academy of Film and Television Arts) یک مؤسسه خیریه و مستقل است که به پشتیبانی از توسعه و ترویج هنر فعال است. آکادمی هنرهای فیلم و تلویزیون انگلستان، هدف خود را شناسایی و حمایت از کسانی که به فیلم و سینمای انگلیس خدمات برجسته‌ای ارائه کرده‌اند، اعلام کرده‌است. "بفتا" از سال 1984 مراسمی را برای اهدای جوایز به فیلم‌ها در بخش‌های مختلف داشته‌است.

از سینمای ایران تنها "فیلم جدایی نادر از سیمین" در 2011 و فیلم "فروشنده" در 2017 توانسته‌اند نامزد جایزه بهترین فیلم غیر انگلیسی "بفتا" شوند.

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها