{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

سفر مسافران باستانی ایران و آلمان به تعویق افتاد

سفر مسافران باستانی ایران و آلمان به تعویق افتاد
کدخبر : 1592
مترجم: مه‌سیما شکریان

موزه‌های آلمان به دلیل بالاگرفتن تنش‌های سیاسی بین ایران و غرب، نمایشگاه‌هایی که قرار بود با همکاری موزه‌های ایران برگزار شود را به تعویق انداختند. دلیل این تعویق در برگزاری عدم همکاری شرکت‌های بیمه و حمل و نقل آلمانی عنوان شده‌است.

به گزارش هنر‌ام‌روز و بر اساس خبری از آرت نیوز پیپر، پیش بینی می‌شد بهار امسال نمایشگاهی باستان شناسی با امانت آثاری از موزه ملی ایران و زنجان در فرانکفورت برگزار شود. این نمایشگاه از اکتبر 2020 آغاز می‌شد و تا آوریل 2021 ادامه داشت و شامل 200 اثر باستانی از موزه‌های ایران بود.  تمرکز این نمایشگاه بر آثار دوران هخامنشیان بود. همزمان با این نمایشگاه در موزه آلمان نمایشگاهی هم از آثار باستانی یونان و روم و اتروسایی در موزه ملیایران برگزار می‌شد.

یکی از مدیران موزه آلمان می‌گوید: " دلیل این تعویق در برگزاری نمایشگاه‌ها این بود که نمی‌توانستیم آثار را بیمه کنیم اما اگر شرایط تغییر کند و ثبات به منطقه بازگردد می‌توانیم این برنامه اجرا کنیم."

در حال حاضر هواپیمایی لوفت هانزا پروازهای خود به ایران را تا پایان ماه مارس لغو کرده‌است.

یکی دیگر از مدیران موزه‌های آلمان می‌گوید ما حتی برای انتقال و جابه‌جایی پول هم به مشکل برخوردیم.

او در ادامه می‌گوید: "دوسال است که برای برگزاری این نمایشگاه‌ها برنامه ریزی کرده بودیم. این روزها شرایط دشوار است. در روزهای اول سال میلادی شرکت حمل و نقل آثار قرار داد خود با ما را لغو کرد و شرکت بیمه گذار هم پیشنهاد خود را پس گرفت. همکاران ایرانی ما خیلی نا امید شدند."

در نمایشگاه فرانکفورت قرار بود، چند جسد مومیایی شده در نمک و منسوجات، وسایل چرمی و ابزاری که حدود 2500 سال قدمت دارند، به نمایش دربیایند.

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها