{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

پاییز امسال، فرانسه سه موزه مجسمه در زیر آب افتتاح می‌کند

پاییز امسال، فرانسه سه موزه مجسمه در زیر آب افتتاح می‌کند
کدخبر : 2071
خبرنگار:

روند ساخت موزه‌های زیرآبی به سواحل فرانسه رسیده و قرار است سه پارک مجسمه زیرآبی از پاییز امسال در نزدیکی سواحل کورسیکا، کن و مارسی افتتاح شوند

هنرام‌روز: پیشگام اجرای این طرح فرانسوا اولاندینی، مجموعه‌دار کورسیکایی است که قرار بود دیروز (۲۹ شهریور) در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی، سه مجسمه از مارک پتی، طراح و مجسمه‌ساز فرانسوی را به اعماق دریای مدیترانه بفرستد. در حال حاضر غواصان می‌توانند هفت مجسمه دیگر این هنرمند که تابستان گذشته به عمق ۵۰ تا ۸۰ فوتی دریا فرستاده شده را ببینند.

1DCAFE28-BA6B-4756-A4F3-E3A9A4161722

اولادینی ۱۸ مجسمه دیگر از این هنرمند را برای نصب و نمایش در موقعیتی زیر آب سفارش داده اما مختصات آنها فعلا مشخص نشده است.

وی با اطمینان از اینکه مجوز لازم از سوی مقامات ایالتی اعطا می‌شود، پیش بینی می‌کند منطقه‌ای بدون ماهیگیری و دریانوردی در اختیار وی گذاشته شود. همه آثار بخشی از مجموعه‌ای خواهد شد که وی به عنوان هدیه به موزه شهر ، قصر Fesch اهدا خواهد کرد.

پتی همچین یک مجسمه نیز برای موزه زیرآبی مارسی می‌سازد که با نصب ۱۰ مجسمه از هنرمندان مختلف در عمق ۱۶ فوتی آب در نزدیکی ساحل کاتالان‌ها، از ۲۴ سپتامبر آغاز به کار خواهد کرد.

آنتونی لاکانو بنیانگذار این موزه از موزه هنر زیرآبی در مکزیک الگوب رداری کرده است که در سال ۲۰۰۹ به دست جیسون دکرز تیلور مجسمه‌ساز انگلیسی در نزدیکی ساحل کانکون ساخته شد.

تیلور در سال ۲۰۰۶ اولین پارک مجسمه زیرآبی جهان را در دریای کاراییب افتتاح کرد و در سال ۲۰۱۶ اولین نمونه اروپایی از این طرح را در نزدیکی ساحل جزیره لانزاروت ترتیب داد. 

این مجسمه‌ساز حالا در حال آماده‌سازی ۶ اثر برای یک نمایشگاه زیرآبی دیگر است که اوایل ماه نوامبر در جنوب جزیره سنت مارگریت در سواحل کن کشور فرانسه افتتاح می‌شود. 

در این نمایشگاه، مجسمه‌های ۸ فوتی تیلور که براساس چهره داوطلبان محلی ساخته شده‌اند، در عمق ۱۳ فوتی آب دریا نصب می‌شوند بنابراین شناگران برای بازدید از آنها به تجهیزات غواصی نیازی ندارند.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها