{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

پروژه «ساعت اقلیمی» شمارش معکوس برای اوج بحران زیست محیطی کره زمین

پروژه «ساعت اقلیمی» شمارش معکوس برای اوج بحران زیست محیطی کره زمین
کدخبر : 2122
خبرنگار:

پروژه «ساعت اقلیمی» با همکاری فعالان محیط زیست و هنرمندان در آغاز هفته گذشته و همزمان با برگزاری مجمع عمومی سالانه سازمان ملل متحد بر ساعت بزرگ نیویورک آغاز به کار کرد. این مجمع به علت شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار می‌شود.

هنرام‌روز: نمایشگر دیجیتالی بزرگ میدان یونیون منهتن که در طول ۲۰ سال گذشته هر روز، ساعت، دقیقه و ثانیه را برای هزاران شهروند نیویورک هر روز از جلوی آن می‌گذشتند را نمایش می‌داد این روزها نمایشگر شمارش معکوس برای زمان اندکی است که کره زمین به اوج بحران  زیست محیطی می‌رسد. مردم سراسر جهان زمان کوتاهی  برای مقابله با این بحران برگشت ناپذیر دارند.

گان جولان، هنرمند و فعال مسائل زیست‌محیطی که در این پروژه همکاری دارد، در مصاحبه با رویترز می‌گوید: «خبر خوب این است که این عدد صفر نیست.» «ما می‌توانیم این چالش را حل کنیم، اما دیگر هیچ زمانی برای از دست دادن نداریم.»

هیئت بین‌دولتی تغییرات اقلیمی ملل متحد هشدار داده‌است که کشورها باید برای کاهش گازهای گلخانه‌ای همکاری کنند تا گرم شدن کره زمین به ۱.۵ درجه سانتیگراد کاهش یابد.

دانشمندان می‌گویند، اگر دمای کره زمین از این سطح بالاتر رود، تأثیرات مخرب‌تری بر زمین بر جا خواهد ماند؛ از جمله افزایش سطح دریا و از بین رفتن صخره‌های مرجانی و نیز موج گرمای شدیدتر و حوادثی مانند آتش‌سوزی، خشکسالی و توفان رخ خواهد داد. با میزان انتشار فعلی، تنها طی هفت سال به ۱.۵درجه سانتیگراد خواهیم رسید.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها