{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

نمایش پیراهن کوبی‌برایانت در فینال NBA 2008 در موزه آفریقایی تباران آمریکایی

نمایش پیراهن کوبی‌برایانت در فینال NBA 2008 در موزه آفریقایی تباران آمریکایی
کدخبر : 2192
خبرنگار:

اندکی پیش از آنکه موزه ملی تاریخ و فرهنگ آمریکا_آفریقا در سال ۲۰۱۶ به روی عموم بازگشایی شود، کوبی برایانت، بسکتبالیست آمریکایی پیراهن خود را به بخش ورزشی این موزه اهدا کرد.

هنرام‌روز: آقای برایانت که به موزه کمک مالی ۱ میلیون دلاری کرد، بعدها تصمیم گرفت برخی از وسایل خود را به این مجموعه اهدا کند، از جمله لباس تیم لس آنجلس لیکرز و یک جفت کفش که در فینال NBA 2008 به تن داشت.

 این موارد هنوز به گالری موزه راه پیدا نکرده بودند، اما پس از مرگ ناگهانی آقای برایانت در سقوط هلی کوپتر در ماه ژانویه که منجر به کشته شدن دخترش جیانا برایانت شد، مسئولان موزه تصمیم گرفتند پیراهن او را به نمایش بگذارند.

 پیراهنی که آقای برایانت در طول بازی مسابقات N.B.A 2008 به تن کرد از  روز چهارشنبه در طبقه سوم موزه به نمایش در می‌آید. این بخش از موزه شامل لباس‌هایی است که سایر ورزشکاران سیاه‌پوست از جمله کولین کاپرنیک، دریک رز و محمد علی کلی به این موزه اهدا کرده‌اند.

 آقای برایانت یکی از بنیانگذاران موزه محسوب می‌شود زیرا وی به بودجه ساخت موزه کمک کرد. کنگره متعهد شده بود نیمی از بودجه این موزه را تأمین کند، اما موزه مجبور شد بقیه بودجه که ۲۷۰ میلیون دلار بود را از طریق کمک‌های مردمی جمع‌آوری کند.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها