{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

گزارش سازمان ملل: صنعت گردشگری امسال بین ۱۷۰۰ تا ۲۴۰۰ میلیارد دلار خسارت می‌بیند

گزارش سازمان ملل: صنعت گردشگری امسال بین ۱۷۰۰ تا ۲۴۰۰ میلیارد دلار خسارت می‌بیند
کدخبر : 4526

نتیجه مطالعه دو نهاد سازمان ملل که ۳۰ ژوئن منتشر شده می‌گوید که صنعت توریسم در جهان، به غیر از چند کشور غربی، امسال هم در رکود باقی خواهد بود. تخمین زده شده این رکود خسارتی بین ۱۷۰۰ تا ۲۴۰۰ میلیارد دلار برای صنعت گردشگری در جهان به همراه داشته باشد.

هنرام‌روز: این گزارش می‌گوید انتظار نمی‌رود صنعت توریسم تا سال ۲۰۲۳ میلادی بطور کامل به وضعیت پیش از همه‌گیری کرونا برسد.

سازمان ملل در گزارش تحقیقی خود واکسیناسیون و گواهی سلامت عاری بودن از کرونا را از عوامل کلیدی احیای اعتماد در جذب گردشگران خارجی برشمرده است؛ این سیاست بسیاری از کشورها از جمله جزایر کوچک توریستی است که تا حد زیادی اقتصاد آنها به توریسم وابسته است.

گزارش منتشر شده توسط سازمان جهانی گردشگری و دفتر کنفرانس توسعه و تجارت سازمان ملل در گزارشی گفته‌اند در سال ۲۰۲۰ میلادی ورود مسافران خارجی در مقایسه با دوران پیش از همه‌گیری کرونا در سال ۲۰۱۹ حدود ۷۳ درصد افت داشت.

تخمین زده شده امسال صنعت گردشگری و کسب و کارهای مرتبط در جهان خسارتی ۱۷۰۰ تا ۲۴۰۰ میلیارد دلار را تجربه کنند.

رالف پیترز، از نهاد کنفرانس توسعه و تجارت سازمان ملل به خبرگزاری رویترز گفته است چشم‌انداز امسال هم چندان "بهتر نیست."

او گفته: "سه ماهه اول امسال هم بد بود و مسافرتهای زیادی انجام نمی‌شود."

آقای پیترز با اشاره به افزایش واکسیناسیون گفته است: " انتظار می‌رود در نیمه دوم سال (۲۰۲۱) حداقل برای آمریکای شمالی و اروپا تا حدی شاهد بهبود باشیم."

گزارش اخیر سه سناریو برای صنعت توریسم در سال ۲۰۲۱ ترسیم کرده که بر اساس آنها تخمین زده شده صنعت توریسم در جهان بین ۶۳-۷۵ درصد در مقایسه با دوران پیش از همه‌گیری کرونا افت داشته باشد.

نماینده دفتر تجارت و توسعه سازمان ملل گفته است: "در توریسم جهانی ما به ۳۰ قبل برگشته‌ایم؛ دهه هشتاد. معیشت بسیاری در خطر است."

در حالی که انتظار می‌رفت با افزایش واکسیناسیون و کاهش موارد به ابتلا به کرونا در جهان در سال ۲۰۲۱ میلادی صنعت گردشگری امسال جان تازه‌ای بگیرد، این گزارش به نوعی ناامید کننده است.

شیوع موجهای جدید و ظهور گونه‌های جدید کرونا و در پی آن محدودیت‌های کشورهای مختلف برای تردد و قرنطینه، سفرهای خارجی را برای بسیاری از مسافران سخت و در مواردی ناممکن کرده است.

در تازه‌ترین نمونه خسارتهای به بار آمده به دلیل همه‌گیری کرونا، بیش از ۵۵۰ هزار نفر در تایلند که در صنعت گردشگری این کشور مشغول به فعالیت بوده‌اند در سه ماهه دوم سال جاری میلادی(۲۰۲۱) شغل خود را از دست داده‌اند.

اقتصاد تایلند هم مانند بسیاری دیگر تا حد زیادی به درآمد حاصل از توریسم متکی است واین کشور هم اکنون با موج سوم کووید-۱۹ روبروست.

منبع: بی‌بی‌سی

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها