{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

خبرهایی از مستر کلاس‌های گروه تئاتر اودین در فجر

خبرهایی از مستر کلاس‌های گروه تئاتر اودین در فجر
کدخبر : 1396

مدیر بخش کارگاه‌های آموزشی جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از ثبت نام بیش از ۶۰۰ نفر در کارگاه‌ها و مسترکلاس های گروه تئاتر اودین به سرپرستی یوجینو باربا خبر داد.

به گزارش هنر امروز، میلاد نیک آبادی در گفت‌وگویی با ایسنا درباره برنامه‌ریزی‌هایی که برای اجرای چند کارگاه و مستر کلاس توسط گروه تئاتر اودین انجام شده است بیان کرد: این گروه تئاتری یک هسته مرکزی و قدیمی دارد که افراد جوانتری هم در طول هفت تا هشت سال گذشته و با اعضای قدیمی همکاری میکنند. براین اساس برنامه‌ای که آقای باربا برای ایران تنظیم کرده شامل چند کارگاه با اعضای جوان‌تر است و تعدادی مسترکلاس هم با قدیمی‌تر.

او افزود: طبق برنامه سه کارگاه هر کدام برای سه روز و به مدت سه ساعت هستند و موضوعات مختلفی محور آموزش خواهد بود. برای شرکت در این کارگاهها و مستر کلاسها نیز که هفته گذشته ثبت نام آن ها تمام شد، بیش از ۶۰۰ نفر ثبت نام کرده‌اند که هزینه‌ آن ها با توجه به حضور چنین گروهی مناسب بوده است.

وی درباره تعداد شرکت کنندگان در هر کارگاه یا مستر کلاس توضیح داد: در مرحله اول از روی اسامی و روزمه‌ای که فرستاده شده افراد را بررسی می‌کنیم چون برای کارگاهها ۴۰ نفر بیشتر ظرفیت نداریم. در این بین حضور جمع نسبتاً زیادی از جوانان و پیشکسوتان حرفه‌ای تئاتر و همچنین اساتید دانشگاه‌ها قابل توجه است و عده‌ای هم از شهرستان‌ها شرکت کردند، اما برای کسانی که رزومه آن ها همخوان با اهداف این کارگاه ها نباشد، مصاحبه حضوری انجام خواهد شد چون یک مسئله مهم برای ما این است که افراد بدانند کارگاه های تئاتر اودین برای آن‌ها مناسب است یا خیر. البته برای کسانی که از طریق مصاحبه انتخاب شده‌اند احتمالاً دو کارگاه پیش آمادگی خواهیم گذاشت ضمن اینکه تلاش می شود برای زبان انگلیسی هم یک پیش آمادگی قبلی بدهیم چون یک سری واژه‌ها کلیدی و تخصصی است و اگرچه مترجم در کارگاه و مسترکلاسها حضور دارد اما تلاش می‌کنیم نیاز به حضور مترجم را به حداقل برسانیم.

نیک آبادی تاکید کرد: ظرفیت کارگاه ها طبق خواسته خود گروه تعیین شده که ابتدا برای هر کدام از گروه شرکت کنندگان و مشاهده کنندگان ۱۶ نفر در نظرگرفته شده بود اما ما آن را به ۲۰ نفر رساندیم.

وی با اشاره به اینکه تلاش می‌شود اطلاعاتی از این دوره آموزشی ثبت و ضبط شود، گفت: حضور باربا در ایران با توجه به جایگاه مهمی که در تئاتر معاصر دارد بسیار اتفاق خوبی است و ممکن است خیلی از سوء تفاهم‌هایی که درباره تئاتر او وجود دارد و برداشت نادرستی که پیش آمده را برطرف کند.

این دوره آموزشی از ۱۵ تا ۱۹ بهمن برگزار می‌شود ضمن اینکه یوجینو باربا قرار است نمایشی را هم روی صحنه ببرد.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها