{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

از تئاترهای تهران چه خبر؟

ده نمایش دیدنی در هفته آخر بهمن ماه

ده نمایش دیدنی در هفته آخر بهمن ماه
کدخبر : 1708

در هفته آخر بهمن و روزهای آغازین اسفند ماه ده نمایش جدید در تماشاخانه‌های تهران روی صحنه می‌رود.

هنر ام‌روز-زهرا ره‌گشای: این روزها ده نمایش جدید در تماشاخانه‌های ناظرزاده، سمندریان، سپند، سالن سایه، نمایش، قشقایی، چارسو، گلایل و نوفل لوشاتو روی صحنه می‌روند. برنامه‌ی این تماشاخانه‌ها از این قرار است:

ایرانشهر-سالن ناظرزاده

نمایش "مارلون براندو" به کارگردانی و نویسندگی "مهران رنجبر" از 27 بهمن تا 26 اسفند ماه اجرا خواهد داشت. "فرید قبادی، یلدا عباسی، علی پویا قاسمی، ریحانه رضی، مهران رنجبر" بازیگران این تئاتر هستند که هرشب ساعت 19 روی صحنه می‌روند.

خلاصه‌ای از نمایش: مارلون براندو در حال مرگ است که مرلین مونرو و ماریا اشنایدر و پدرش و یک هیولای آدم خوار به خوابش می آیند.

35809_مارلون.a050e5

 

ایرانشهر-سمندریان

نمایش "زمستان/ داخلی/ خانه عروسک" به کارگردانی و نویسندگی "پگاه طبسی‌نژاد" از 27 بهمن تا 26 اسفند ماه روی صحنه می‌رود. مریم پالیزبان، مجید آقاکریمی، سهیلا گلستانی، وحید، داریوش موفق بازیگران این تئاتر هستند که هرشب ساعت 20:30 هنرنمایی می‌کنند. همچنین در این نمایش صداهایی از ژیلا امیرشاهی، مانی مزکی و علی مصفا پخش می‌شود. در توضیحات این نمایش گفته شده که زمستان/ داخلی/ خانه ی عروسک" اجرایی زنده از نمایشنامه ی "خانه ی عروسک" از "هنریک ایبسن" است و شما این اجرا را از فاصله ی خیلی دور خواهید دید.

خلاصه‌ای از نمایش: هر چیزی با ضدش رابطه‌ی مستقیم داره. حضور و غیاب، زندگی و مرگ، عشق و تنفر، دور و نزدیک. اینا به هم وابسته ن. یکی ان. بدون هم معنا ندارند.

 

29436_image9.2d42c6

 

تماشاخانه سپند

نمایش "خون مردگی" به کارگردانی و نویسندگی "شایان فیروزی" از 30 بهمن تا 10 اسفندماه روی صحنه می‌رود. شایان فیروزی، امیرنیما الهی، مرضیه سلیمی‌فرد، محمدعلی زنجانی‌تهمی، سراج نعمتی، حسام‌الدین حسنی، سارا متکلم، ریحانه اسماعیلی، رشید بختیاریان، گل‌آرا مقدسی، بهاره رجبی، مهسا مهاجری، زهره فضلی بازیگران این تئاتر هستند که هرروز ساعت 18 در این تماشاخانه نقش‌آفرینی می‌کنند.

خلاصه‌ای از نمایش: ین نمایش برداشتی کاملا آزاد و خارج از ساختارهای متنی از نمایشنامه مکبث شکسپیر است. خونمردگی نگاهی پیشرو به مصائب زیست انسان مدرن دارد و با درون‌مایه خشم و عصیان به مقوله قدرت و چرخه هرزگرد هستی می‌پردازد.

69780_پوستر.a050e5

 

تئاترشهر-سالن سایه

نمایش یه گاز کوچولو به کارگردانی "فقیه سلطانی" و نویسندگی "فرزانه سهیلی" از 28 بهمن ماه تا  26 اسفند ماه روی صحنه می‌رود. "گیلدا حمیدی، شهروز دل افکار، افشین غیاثی، مهسا مهجور، نورا هاشمی" بازیگران این نمایش هستند که هرروز ساعت 18 در ای نسالن نقش‌آفرینی می‌کنند.

خلاصه‌ای از نمایش: سه دوست قدیمی طی اتفاقی که در یک شب برای ایشان افتاده بعد از سالها یکدیگر را یافته و تصمیم میگیرند آخرین شب زندگی خود را در اتاق مجلل یک هتل گذرانده و پیش از نیمه شب و قبل از تبدیل شدن به خوناشام برای در امان ماندن دیگران ، به زندگی خود خاتمه دهند...

11384_img_20200211_172341_286.a050e5

 

تئاترشهر-کارگاه نمایش

نمایش "الویرا 2020" به طراحیو کارگردانی "بابک کریمی" از 27 بهمن تا 26 اسفند ماه اجرا خواهد داشت. "بابک کریمی، مهدخت مولائی، آریا تقی پوریان، علیرضا مجیدی" بازیگران این نمایش هستند که هرروز ساعت 18 در تئاتشهر نقش‌آفرینی می‌کنند.

این نمایش اقتباسی از "الویرا 1940" است که آن را گبریژیت ژاک" به نگارش درآورده و ترجمه آن را "بابک کریمی، علی شمس و پریسا نظری" انجام دادند.

۲۰۲۰۰۲۱۷_۱۲۳۸۵۹

 

تئاترشهر-سالن قشقایی

نمایش "تنها خرچنگ خانگی لای ملافه‌ها خانه می‌کند اتللو" به کارگردانی و نویسندگی "ابراهیم پشت کوهی" از بهمن تا اسفند ماه اجرا خواهد داشت. "اصغر همت، ناهید مسلمی، غلامرضا فرج زاده، ایمان اشراقی، مسیح کاظمی، منصور صوفی، گاتا عابدی" بازیگران این تئاتر هستند که هرشب ساعت 19 روی صحنه می‌روند.

خلاصه‌ای از نمایش: داستان اتللو این بار در جنوب ایران اتفاق می افتد.

۲۰۲۰۰۲۱۷_۱۲۳۸۴۷

 

تئاترشهر-سالن چارسو

نمایش بچه به کارگردانی "افسانه ماهیان" و نویسندگی "نغمه ثمینی" از 27 بهمن ماه روی صحنه می‌رود. "فاطمه معتمد آریا، سعید چنگیزیان، شیوا فلاحی" بازیگران این تئاتر هستند که هرشب ساعت 19:30 اجرا خواهند داشت.

61868_بچه.a050e5

 

پردیس تئاتر شهرزاد-سالن گلایل

نمایش "روزهای رادیو" به کارگردانی و نویسندگی "محمد رحمانیان" از اول اسفندماه اجرا خواهد داشت. "هومن برق نورد، افشین هاشمی، احسان کرمی، لیلی رشیدی، آرمین رحیمیان، فهیمه رحیم نیا، بهنوش طباطبایی، مهتاب نصیرپور ، رویا میرعلمی، آلاله زارع طلب، نوشین اعتماد، مانیا علیجانی،غزال آخوندزاده، نازنین میهن، فرهاد اتقیایی، آناوا صدر هاشمی، المیرا صارمی، کسری کندری، امیر آرام، محمدرضا هلال زاده، سوگند صدیقی، راحیل زمانی، امین مصلایی، نیما طیبی ،محمد مهدی طهماسبی، پوریا محمودی، محمد حبیب نژاد، فروغ شیخی، بهرنگ زهره وند، علی رضازاده، شهرام نصیرپور، امیددربان، شاهین زرگر، معصومه خدابنده لو، محسن فروزان، مهدی ایمانیان، نیوشا شهریوری، رضا حجتی" بازیگران این تئاتر هستند که در دوساعت 18 و 21 روی صحنه می‌روند. همچنین در این نمایش "بهرام ابراهیمی و سامان مظلومی و مبینا طبایی" حضور تصویری خواهند داشت.

خلاصه‌ای از نمایش: داستان زندگی یکی از گردانندگان رادیو از سال  1319 تا 1339 در خلال حوادث سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و... عاشقانه

77922_photo_2020-02-17_10-09-40.a050e5

 

عمارت نوفل لوشاتو

نمایش "شک" به کارگردانی "مهران امام بخش" از 27 بهمن تا 26 اسفندماه اجرا خواهد داشت. بهناز جعفری، شبنم فرشادجو، ندا عقیقی، مبینا روزبهانی و مهران امام بخش بازیگران این تئاتر هستند که هرشب ساعت 19:45 روی صحنه می‌روند. متن این نمایش را "جان پاتریک شنلی" نوشته که "محمد منعم" آن را ترجمه کرده است.

خلاصه‌ای از نمایش: هرچی که هست فقط تا ژوئنه!!!

87702_photo_2020-02-15_03-01-23.a050e5

 

عمارت نوفل لوشاتو

نمایش "یک گفتگوی عاشقانه در صبح دل‌انگیز سرد زمستانی" به کارگردانی "حمید رحیمی" و نویسندگی "جعفر غلامپور" از اول تا 25ام اسفند ماه روی صحنه خواهد بود. مرضیه موسوی، ملکوم آرتسرونی بازیگران این تئاتر هستند که هرروز ساعت 18:30 اجرا خواهند داشت.

این نمایش برداشتی آزاد از نمایشنامه‌ی "پیش از صبحانه" نوشته‌ی یوجین اونیل است که سروناز طاهری آن را ترجمه‌ کرده است.

۲۰۲۰۰۲۱۷_۱۲۰۵۴۹

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها