{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

داستان گرانترین نقاشی جهان بر صحنه تئاتر

داستان گرانترین نقاشی جهان بر صحنه تئاتر
کدخبر : 1959
خبرنگار:

خبرگزاری سی.ان.ان اعلام کرد، ماجراها و رموز مربوط به گرانترین نقاشی جهان یعنی تابلوی "سالواتور موندی" اثر لئوناردو داوینچی،سال ۲۰۲۲ میلادی در قالب یک نمایش موزیکال در برادوی نیویورک اجرا می‌شود.

هنرام‌روز: دبورا گریس واینر نویسنده این نمایش معتقد است اثر داوینچی تمام مواد اولیه لازم برای تبدیل به یک روایت تاریخی جذاب مناسب برای صحنه تئاتر را دارد.

رمز و رازهای مربوط به تابلوی سالواتور موندی (منجی جهان) همچنان ادامه دارد.

این تابلو سه سال پیش به قیمت ۴۵۰ میلیون دلار در حراجی کریستیز توسط محمدبن سلمان ولیهد عربستان خریداری شد و تا به امروز دیده‌نشده‌است.

موزه لوور ابوظبی به دلایلی نا معلوم رونمایی سال ۲۰۱۸ این تابلو را به تعویق انداخت. براساس گمانه‌زنی‌ها، این تابلو یا درانباری در ژنو و یا در کشتی تفریحی شخصی محمد بن سلمان ولیعهد عربستان نگهداری می‌شود.

گفته می‌شود، این تابلوی کوچک در سال ۱۵۰۰ میلادی به سفارش پادشاه لوئی دوازدهم فرانسه خلق شد اما پس از  آسیب و ترمیم،مدت‌ها تصور می‌شد که کپی از نقاشی اصلی است و خالق اثر یکی از شاگردان داوینچی است. در سال ۲۰۰۵ این تابلو به عنوان نسخه کپی شده به قیمت کمتر از ۱۰ هزار دلار به گروهی از دلالان هنری فروخته شد. بعد از آن محققان دریافتند این اثر به احتمال زیادنسخه اصلی است و داوینچی آن را کشیده‌است.

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها