{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

کریستوفر پلامر بازیگر«تازه کارها» درگذشت

کریستوفر پلامر بازیگر«تازه کارها» درگذشت
کدخبر : 2580

اسطوره کانادایی صحنه تئاتر و پرده سینما که به لطف بازی در فیلم «تازه کارها» به پیرترین بازیگری تبدیل شد که در سال ۲۰۱۲ اسکار گرفت، در ۹۱ سالگی درگذشت.

به گزارش هنرام‌روز،  به نقل از هالیوود ریپورتر، کریستوفر پلامر ستاره فیلم «اشک ها و لبخندها» در 91 سالگی درگذشت. 

 

اسطوره کانادایی صحنه تئاتر و پرده سینما که به لطف بازی در فیلم «تازه کارها» به پیرترین بازیگری تبدیل شد که در سال 2012 اسکار گرفت، در 91 سالگی درگذشت.

«کریستوفر پلامر»، ستاره کارکشته هنرپیشگی که در سال 2012 به پیرترین بازیگری تبدیل شد که موفق به کسب اسکار رقابتی شد و نتیجه هفت دهه درخشش بر صحنه نمایش و پرده سینما را گرفت، امروز جمعه درگذشت.

«ICM Partners» اعلام کرد، پلامر هنرپیشه اسطوره تئاتر برادوی، تئاتر ملی و کمپانی سلطنتی شکسپیر در انگلستان و جشنواره استراتفورد شکسپیر در کانادا است. او در خانه خود در کانکتیکات درگذشت. الین تیلور، همسر و بهترین دوستش 53 سال در کنار او بود.

«لو پیت»، که 46 سال مدیر برنامه پلامر بوده در بیانیه ای گفت: کریس مرد خارق العاده ای بود که عاشقانه و با احترام زیادی با حرفه خود برخورد می کرد، با آداب و رسوم محترمانه قدیمی با آن حس شوخ طبعی خود و موسیقی واژه هایش، او یک گنجینه ملی بود.

بازماندگان همچنین شامل دخترش، آماندا پلامر، هنرپیشه برنده جایزه امی است.

پلامر دو جایزه تونی به دست آورد: در سال 1974 برای بازی در نقش سیرانو دو برگارک شمشیرباز، شاعر در نمایش موزیکال «سیرانو» و در سال 1997 برای بازی در نقش اسطوره هالیوود «جان باریمور» در تور یک نفره باریمور. او یکی از تنها چهار هنرپیشه ای است که موفق به کسب دو جایزه برتر «تونی» («رابرت مورس»، «رکس هریسون» و «زیرو موستل» دیگر دارندگان این عنوان) شده است.

او در سال 2012 نیز جایزه اسکار بهترین هنرپیشه نقش مکمل مرد را برای بازی در فیلم «تازه کارها» کسب کرد.

کریستوفر پلامر بازیگر کانادایی زاده 13 دسامبر 1929  درگذشته 5 فوریه 2021 بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما بود. وی جوایز فراوانی را برای هنرنمایی‌های خود دریافت کرد که مهمترین آن‌ها یک جایزه اسکار، دو جایزه امی، دو جایزه تونی، یک جایزه گلدن گلوب و یک جایزه بفتا است. پلامر با دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در سال 2012 برای فیلم تازه‌کارها، مسنترین بازیگریست که تاکنون جایزه اسکار را دریافت کرده است. وی همچنین برای همین فیلم برنده جایزه از جشنواره گلدن گلوب به عنوان بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.

او با سابقه‌ای بیش از 50 سال، نقش آفرینی‌های ماندگاری در سینما، تئاتر و تلویزیون از خود به جای گذاشت. او را بیشتر به خاطر ایفای نقش کاپیتان جورج فون تراپ در فیلم «اشک‌ها و لبخندها» می‌شناسند.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها