{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

حراجی ساتبیز به مناسبت پنجاهمین سالگرد سفر به ماه برگزار می‌کند

عکس‌هایی ازفضا برای فروش

عکس‌هایی ازفضا برای فروش
کدخبر : 1052
مترجم: مه‌سیما شکریان

خانه حراج "ساتبیز" از 26 نوامبر تا 2 دسامبر میزبان مزایده‌ای از عکس‌هایی از فضا است. این رویداد همزمان با پنجاهمین سالگرد سفر انسان به ماه برگزار می‌شود و شامل عکس‌هایی از ماموریت‌های ناسا و فرود آپولو 11 است.

به گزارش هنرام‌روز و براساس گزارشی از آرت نت نیوز، پیش از این کیسه‌ای حاوی خاک کره ماه با قیمتی حدود 1.8 میلیون دلار به مزایده گذاشته‌بود. اما این دوره از مزایده  تنها روی عکس‌های فضایی تمرکز دارد. 

در این مزایده تصویری از آپولو 11 به نمایش درمی‌آید، که در 1969 ثبت شده‌است. همچنین دومین نوبت این مزایده که به صورت فروش آنلاین خواهد بود، به مناسبت پنجاهمین سالگرد قدم گذاشتن "نیل آرمسترانگ" بر روی ماه به عکس‌هایی از اکتشافات فضایی اختصاص یافته‌است. 

تعدادی از آثار ارائه شده هم  شامل مستندات و عکس‌هایی از سال 1990 است و بر عکس‌هایی تمرکز دارد که با لنزهای ناسا گرفته‌شده‌است. تعدادی از این عکس‌ها از مجموعه‌ی شخصی مجموعه دار "فیلیپ کولپا" جمع‌آوری شده‌است. همچنین 140 تصویر با برچسب "ناسا" به علاوه نام و شماره ماموریت در این مزایده ارائه خواهد شد. قیمت این آثار در حدود 3000 تا 5000 هزار دلار تخمین زده‌شده‌است. عکس‌هایی از "بیل تاوب" اولین عکاس ارشد ناسا نیز در این مزایده حضور دارد. 

پیش از این اشیائی از ناسا شامل یک مدل موشکی، یک کلاه ایمنی، چکمه و دستکش فضانورادان و یک حکم ماموریت امضا شده توسط 25 نفر از فضانوردان و کارمندان ناسا در مزایده‌ای ارائه شدند، که هر کدام نزدیک به 30000 دلار فروخته شدند.

"کاساندرا هاتون" مسئول برگزاری این مزایده در خانه حراج "ساتبیز" به آرت نت نیوز گفته‌است: "مجموعه داران همیشه به عکس‌های فضایی علاقه داشته‌اند، اما با توجه این‌که امسال پنجاهمین سالگرد سفر انسان به ماه است این مزایده با استقبال بیشتری مواجه خواهد شد."

او می‌گوید این روزها ما شاهد وجود مجموعه‌دارانی هستیم که با تمرکز و علاقه بر موضوعی خاص مجموعه جمع آوری می‌کنند. مثل مجموعه دارانی که با تمرکز با هنر معاصر مجموعه جمع آوری می‌کنند یا مجموعه داران علاقه مند به عکاسی فضایی. 

 

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها