{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

پنجاه و هشتمین دوسالانه تجسمی ونیز در نقطه پایان

پنجاه و هشتمین دوسالانه تجسمی ونیز در نقطه پایان
کدخبر : 1055

پنجاه و هشتمین دوره از دوسالانه هنرهای تجسمی ونیز از بیست و یک اردبیهشت آغاز به کار کرد.هنرمندان زیادی از کشورهای مختلف در این دوسالانه جهانی شرکت کردند تا در قالب پاویون‌های مرکزی بی‌ینال (جیاردینی و آرسناله) و پاویون‌های مستقل، آثار خود را در معرض دید مخاطبانی قرار دهند که برای بازدید از این رویداد به ونیز سفر کرده‌اند. امروز آخرین روز از این رویداد هنری است.

هنر‌ام‌روز-مه‌سیما شکریان: هفته پایانی پنجاه وهشتمین دوسالانه تجسمی ونیز با اجراها و سخنرانی‌هایی به مناسبت به پایان این رویداد همراه بود. همچنین گفته می‌شود بعضی از قسمت‌های این دوسالانه که در بخش‌های تاریخی ونیز قرار داشتند، به علت آبگرفتی و تغییرات آب و هوایی زودتر از موعد معمول تعطیل شدند.

امروز اختتامیه پنجاه و هشتمین دوسالانه تجسمی ونیز است. برنامه اختتامیه این رویداد با حضور و سخنرانی "پائولو باراتا" رئیس دوسالانه ونیز  و  "رالف راگوف" کیورتور دوسالانه ونیز همراه خواهد بود. سایت رسمی دوسالانه تجسمی ونیز اعلام کرد کتابی که فعالیت‌های دوسالانه ونیز را در تمامی 58 دوره گردآوری و آرشیو کرده‌است، رونمایی خواهد شد. این کتاب کاملترین آرشیو این رویداد است. این کتاب توسط انتشارات تخصصی بینال ونیز منتشر شده و ویرایش و گردآوری آن نیز با همکاری آرشیو تاریخی دوسالانه ونیز صورت گرفته است.

در پنجاه و هشتمین دوره از این دوسالانه هنرمندان ایرانی با پیام صلح و ستایش زندگی  حضور داشتند. غرفه ایران با عنوان "از بودن و سرودن" آثاری از "رضا لواسانی"، "سمیرا علیخان زاده" و "علی میرعظیمی" را نمایش داد. همچنین دو مجسمه از"مسعود اخوان جم" در این رویداد به نمایش درآمد. اخوان جم از طرف بنیاد پارسول در دوسالانه ونیز شرکت داشت.

ایران تا کنون درهشت دوره از این دوسالانه حضور داشته‌است. هنرمندان ایرانی دو دوره پیش از انقلاب و شش دوره بعد از انقلاب در این دوسالانه ونیز شرکت داشتند.

ایران در پنجاه و هشتمین دوره از دوسالانه تجسمی ونیز با مشارکت و حمایت دفتر هنرهای تجسمی، مؤسسه توسعه هنرهای معاصر، موزه هنرهای معاصر و برخی نهادهای اقتصادی حضور یافته بود.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها