{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

رنگ سال 2020 اعلام شد

آبی کلاسیک نمادی از اعتماد

آبی کلاسیک نمادی از اعتماد
کدخبر : 1153

شرکت "پانتون" برای بیست و یکمین بار رنگ سال را اعلام کرده‌است. رنگ آبی کلاسیک، به عنوان رنگ سال 2020 انتخاب شده‌است. "رنگ سال" معمولا در اواخر سال میلادی مشخص می‌شود و سپس در صنعت مد وتبلیغات و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هنر‌ام‌روز-مه‌سیما شکریان: "پانتون" یا پنتون (Pantone) شرکتی آمریکایی است، که به‌خاطر سیستم رنگ (PMS) که فضایی رنگی و اختصاصی است و در صنایع به‌ویژه چاپ استفاده می‌شود، شناخته می‌شود. از این سیستم گاهی در تولید رنگ، قماش و پارچه و پلاستیک نیز استفاده می‌شود. گفته می‌شود، سیستم تطبیق رنگ پانتون سیستمی برای تولید رنگ استاندارد است. با استفاده از این استاندارد رنگ، تولیدکنندگان مختلف در مکان‌های مختلف می‌توانند به سیستم پانتون مراجعه کنند تا مطمئن شوند رنگ مورد استفاده آن‌ها، همان رنگی است که می‌خواهند. این شرکت همچنین به عنوان تعیین کننده غیر رسمی رنگ سال شهرت دارد.

رنگ سال 2020

رنگ "آبی کلاسیک" که به عنوان رنگ سال انتخاب شد، شاید یادآور لطافت ، قوطی‌های نوشابه پپسی و یک آسمان بی ابر باشد. همچنین این رنگ، پیش از این به عنوان رنگ رسمی حزب دموکراتیک آمریکا انتخاب شده‌بود و یادآور رنگ آمیزی نقاشی‌های دوره‌ای از آثار "پیکاسو" است. اما شرکت "پانتون" می‌گوید در انتخاب رنگ سال هیچ کدام از این موارد را در نظر نگرفته است و رنگ آبی کلاسیک را به عنوان رنگ و نمادی از اعتماد انتخاب کرده‌است.

این بیست و یکمین سال است که رنگ سال را شرکت "پانتون" انتخاب می‌کند. شرکت پانتون مدعی است که رنگ هر سال را بر اساس تحقیقات و تحلیل‌های گسترده روانشناسی و جامعه شناسی و نیازهای و کمبودهای دنیای جدید انتخاب می‌کند. کارشناسان این شرکت بر اساس تاثیرات روانشناسی و اجتماعی رنگ‌های  جدید در صنعت سرگرمی و فیلم های تولیدی، مجموعه های هنری وهنرمندان جدید، مد و کلیه زمینه های طراحی، مقصد مسافرتی محبوب و همچنین شیوه های زندگی جدید، شرایط اقتصادی و اجتماعی می‌گذارد و خواهد گذاشت، رنگ سال را انتخاب می‌کند.

به گفته "لیاتریس ایسمن" مدیر موسسه رنگ پانتون آبی کلاسیک یک رنگ محکم و قابل و اعتماد است. دنیای امروز با وجود شرایطی که دارد نیازمند اعتماد و وفاداری است. او می‌گوید، رنگ آبی کلاسیک به ما کمک می‌کند تا به چشم انداز شخصی خود گسترش و عمق بیشتری دهیم و جریان ارتباطات را به واسطه اعتماد قوی‌تر کنیم.

این شرکت در سال‌های 2000،2003،2008 و 2016 نیز انواع دیگر از رنگ آبی را به عنوان رنگ سال انتخاب کرده‌بود. سال گذشته نیز رنگ مرجانی به عنوان رنگ سال انتخاب شد، انتخاب این رنگ به عنوان یک رنگ زنده و نمادی از زندگی در حال رشد و پر جنب جوش برای مردم و دنیایی صورت گرفت که با وجود امکانات تکنولوژی جدید، شاید از زندگی و جنب و جوش فاصله گرفته بودند.

براساس گزارشی از آرت نت نیوز سال گذشته زمانی پانتون رنگ مرجان‌های زنده را به عنوان رنگ سال انتخاب کرد مقدار زیادی از این گونه در معرض و مرگ و نابودی قرار گرفتند. همچنین رنگ انتخابی سال 2020 (آبی کلاسیک) که نمادی ازاعتماد است، رنگی است که پیش از این "فیس بوک" در طراحی خود استفاده کرده بود و شعارش صداقت در برابر کاربران بود.

به نظر می‌رسد انتخاب رنگ سال چندان کار ساده‌ای نباشد و پانتون باید برای این انتخاب جوانب احتیاط را در نظر بگیرد.

Pantone_Color_of_the_Year_2020

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها