{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

حراجی فرانسوی میزبان اثری از طبیعت تاهیتی

نقاشی گوگن 10.5 میلیون دلار فروخته شد

نقاشی گوگن 10.5 میلیون دلار فروخته شد
کدخبر : 1159
مترجم: مه‌سیما شکریان

نقاشی نادری از "پل گوگن" در خانه حراج (Artcurial) فرانسه به قیمت 10.5 میلیون دلار به فروش رسید. قیمت فروش این اثر(Te Bourao II) تقریبا دو برابر قیمت پیش‌بینی شده‌بود. این اثر در سال 1897 خلق شده و مربوط به دوره‌ای است که گوگن در تاهیتی مشغول به کار و زندگی بوده‌است. به نظر می‌رسد این نقاشی اولین اثر از مجموعه 9 تابلویی مربوط به آن دوران است که در طی بیست سال در بازار هنر فرانسه عرضه شدند. این نقاشی یک منظره طبیعی را نشان می‌دهد که با ابی‌ها و سبزهای تیره رنگ آمیزی شده‌اند.

به گزارش هنر‌امروز و بر اساس گزارشی از آرتسی، مسئول خانه حراج (Artcurial) می‌گوید خریدار این اثر یک مجموعه دار بین المللی است که قصد دارد این نقاشی را در فرانسه نگهداری کند. فروشنده این اثر یکی از وراث مجموعه داری است که از سال 1800 آثار گوگن را جمع آوری می‌کرده. (Te Bourao II) در نمایشگاه‌ها و موزه ‌های معتبر زیادی به نمایش درآمد. این اثر به مدت ده سال در موزه متروپولیتن امانت بوده‌است. هشت نقاشی دیگر از این مجموعه نه‌تایی نیز در مجموعه‌ها و موزه‌های معتبری مثل موزه هنرهای زیبای بوستون، موزه اورسی پاریس و... نگهداری می‌شوند.

آثار گوگن در چندین حراجی با قیمت‌هایی بالا به فروش رسیده‌اند و آثار او در قیمت بالا شهرت دارند. در سال 2015 گزارشی منتشر شد، که در آن قیمت فروش اثر از گوگن سیصد میلیون دلار ذکر شده‌بود. سپس مدارکی درباره همین اثر منتشر شد که نشان می‌داد، در سال 2014 خریدار این اثر امیر قطر در واقع در210 میلیون دلار برای خرید آن اثر پرداخت کرده‌بود.  در سال 2006 رکورد قیمت آثار گوگن در حراجی کریستیز 40.3 میلیون دلار اعلام شد. نتیجه حضورو فروش اثر (Te Bourao II) گوگن در حراجی فرانسوی هفدهمین و گران قیمترین حضور او در حراجی‌هاست.

گوگن در سال 1903 درگذشت. این هنرمند در سال‌های اخیر نه تنها به خاطر قیمت بالای آثارش، بلکه به دلیل یافتن مدارکی با مضمون رابطه گوگن با دختران زیر سن قانونی در تاهیتی، او را به چهره‌ای جنجالی تبدیل کرده‌است.

بعد از نمایش نقاشی‌های پرتره‌های گوگن در "گالری ملی لندن" سوالی که مطرح شد این بود که با وجود چنین مدارکی آیا باید آثار گوگن نمایش داده شود؟

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها