{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

پیشنهاد گالری گردی آخرهفته

پروژه اَتُمیزه روایتی از هویت جمعی ایرانی

پروژه اَتُمیزه روایتی از هویت جمعی ایرانی
کدخبر : 1207

نمایشگاه "اتمیزه" از پروژه‌های "بُرجاس" است و ۲۲ آذر در گالری "ایسو" آمل افتتاح می‌شود. در این پروژه گوشه‌ای از بحران امروزی جامعه در قالب آثار هنری نشان داده‌ می‌شود.

به گزارش هنر‌ام‌روز، کیورتور این پروژه "حمید اسد زاده" در توضیح آن می‌گوید: "اتم به اندازه‌ای کوچک است که با چشم دیده نمی‌شود، این اصطلاح به هویت کوچک شده جامعه ایرانی اطلاق می‌شود که از بند تاریخ طولانی خود جدا شده و زیست سنتی خود را کنار زده‌است ولی هیچ هویت جمعی جدیدی در آن طلوع نکرده‌است.

هرگز جامعه‌ای را بدون افرادی که بحران شخصیتی دارند، نمی‌توان تصور کرد. وقتی بحران‌های شخصیتی در جامعه‌ای سیستماتیک شود و جامعه بدون ترس امراض خود را ابراز می‌کند، خشونت امری طبیعی و روزمره می‌شود.

هرج و مرج و ناکامی بدنه‌ی فرهنگی و اجتماعی ایران را در برگرفته‌است و خشونت ارتباطی عاملی شده‌است تا انسان‌ها در این مرز، هر یک پاسخی خودخواهانه به کمبودهایشان بدهند. بدون این‌که مسئولیت کاری کرده‌اند را بپذیرند.

انسان‌ها در این بی‌هویتی، کوچک و از هم گسیخته شده و این گسست از ما فردی تنها و غمگین ساخته‌است که من این مفهوم را اَتُمیزه شدن هویت جمعی نامیده‌ام. در این پروژه هنرمندان سعی می‌کنند که در پی علت‌های این آسیب و زخم در قالب هنر بگردند تا نمایانگر گوشه‌ای از بحران باشند."

"فروزان سلیمانی" مدیر گالری و هنرمند  درباره انتخاب "ایسو" برای نمایش این پروژه می‌گوید: " فضای پروژه‌های ایسو متروکه‌ایست که امکان نمایش پروژه‌هایی با رویکرد‌های هنر معاصر با مدیاهای گسترده‌تر را فراهم می‌سازد. این فضای متروکه را انتخاب کردیم زیرا متروکه‌ها ترک شدند ولی قدمت آن‌ها و موقعیت و استراتژی آن‌ها لایق ترک شدن نبود. این فضا قدمتی 60 ساله دارد."

روز جمعه ۲۲ آذر این فضا با نمایش پروژه "اَتُمیزه" از گروه "برجاس" افتتاح می‌شود.

هنرمندان پروژه: "حمید اسد زاده"، "فروزان سلیمانی"، "مصطفی معصومی"، "علی فاضلی"، "بنفشه متولی"، "فرزانه قلی زاده"، "اکبر نعمتی راد"، "شقایق شعبانی"، "زینب فاطمی"، "زینب حسین زاده"، "احسان رضایی"، "سارینا فاضلی"، "مژگان فاضلی"، "تورنگ سلیمانی"

پروژه "اتمیزه" تا  ۳ دی در گالری ایسو به نشانی آمل، خیابان بهشتی، ابتدای اندیشه 9، گالری ایسو میزبان هنردوستان است.

 

Capture

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها