{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

بدقولی بوریس جانسون برای پرداخت بودجه ساخت یادمان برده داری در هاید پارک

یادمان برده داری کی ساخته می‌شود؟

یادمان برده داری کی ساخته می‌شود؟
کدخبر : 1216
مترجم: مه‌سیما شکریان

"بوریس جانسون" نخست وزیر انگلیس با پرداخت بودجه برای نصب و تکمیل یادبود "برده داری" مخالفت کرد. در سال 2008 زمانی که این طرح توسط هنرمندش "لس جانسون" ارائه شد، "بوریس جانسون" به عنوان شهردار با ساخت و نصب و آن موافقت کرد. اما امروز صحبت از کسری بودجه برای ساخت و نصب این یادمان است.

به گزارش هنر‌ام‌روز و بر اساس گزارشی از آرت نت نیوز، این یادمان که قرار است در هاید پارک نصب شود، شامل شش انسان است که هر یک نماد دوره‌ای از برده‌داری هستند. جانسون و مسئولین می‌گویند برده‌داری یکی از فجایع تاریخی است، اما برای تامین هزینه ساخت این یادمان با مشکلاتی مواجه هستیم. این در حالی است که کل هزینه‌ای که برای ساخت این اثر برآورد شده حدود 4 میلیون پوند است که 70 هزار پوند آن توسط بنیاد خیریه‌ای که  از این طرح پشتیبانی می‌کند، جمع آوری شده‌است. پیش از این برای یادبود هولوکاست، بودجه دولتی در حدود 75 میلیون پوند اختصاص داده شد. این بودجه در مقایسه با هزینه‌ای که برای یادبود برده داری در نظر گرفته شده، حدود 19 برابر است.

برده داری و هولوکاست هر دو وقایعی غم انگیز هستند و توجه مخاطبان را به خود جلب خواهند کرد. اما گاردین در این درباره می‌گوید: " اختصاص بودجه برای یادمان هولوکاست به این دلیل بود که ظلم افرادی دیگر را روایت می‌کرد، اما برده داری کاری است که مربوط به انگلیس‌ می‌شود."

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها