{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

پنجمین حراج ملی برگزار شد

اثری از کمال الملک سه و نیم میلیارد تومان فروخته شد

اثری از کمال الملک سه و نیم میلیارد تومان فروخته شد
کدخبر : 1360

پنجمین حراج ملی ایران با تمرکز بر آثار هنرهای سنتی برگزار شد. مجموع رقم فروش این دوره از حراج ملی بیش از ۱۳ میلیارد تومان بود و تابلویی از کمال‌الملک در این دوره با رقمی نزدیک به سه و نیم میلیارد تومان به فروش رسید.

به گزارش هنر‌ام‌روز، خانه حراج ملی مدعی است که در راستای تقویت بازار اقتصادی هنرهای سنتی ایران، بسترسازی برای رشد اقتصاد خلاق و حوزه های نوظهور در اقتصاد هنر و همچنین جلب توجه مجموعه داران ایرانی و خارجی به این ظرفیت بالقوه و اصیل هنر ایران فعالیت می‌کند و در پنجمین حراج خود تعداد ۳۸ اثر را ارائه کرد.

این آثار در روزهای ۴ و ۵ دی ماه ۱۳۹۸ برای علاقمندان به نمایش درآمد و روز جمعه ۶ دی ماه در محل خانه همایش مزایده برگزار شد.

در بین این آثار پرتره پیرنیا اثر کمال‌الملک با رقمی نزدیک به سه و نیم میلیارد تومان به فروش رسید. اما رکورد بالاترین قیمت فروش این دوره از حراج ملی به فرش مکتب مقصود کاشانی تعلق گرفت که با مبلغ ۵ میلیارد تومان به فروخته شد.

aHR0cHM6Ly9jZG4ueWpjLmlyL2ZpbGVzL2ZhL25ld3MvMTM5Ny8xMC8xOS85MjM5MzYyXzkxMy5qcGc_

در این دوره از حراج ملی آثاری شامل فرش، قرآن‌های خطی و ظروف ارزشمند، آثار نقاشی و نگارگری و ... ارائه شد و رکورد فروش ارزانترین اثر فروخته شده به حجم بدون عنوان اثر صادق ادهم با قیمت پایه ۱۰ میلیون تومان تعلق گرفت.

پنجمین حراج ملی در محل خانه همایش واقع در تهران خیابان شهید فیاضی (فرشته) پلاک ۴۶ برگزار شد.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها