{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

بزرگترین نمایشگاه سالوادور دالی، خارج از اسپانیا برگزار می‌شود

دالی به مسکو می‌رود

دالی به مسکو می‌رود
کدخبر : 1376
مترجم: مه‌سیما شکریان

180 اثر از "سالوادور دالی" به روسیه می‌رود. گفته می‌شود که نمایش آثار "سالوادور دالی" در دوره اتحاد جماهیر شوروی ممنوع شد، اما حالا بزرگترین نمایشگاه آثار دالی به روسیه می‌رود. برگزار کننده این نمایشگاه می‌گوید روس‌ها دومین گروه بازدید کننده از آثار "سالوادور دالی" در موزه‌اش در شمال شرق اسپانیا هستند و به همین دلیل نمایشگاه از آثار این هنرمند برای بازدید علاقه مندان در حال برپایی است.

به گزارش هنر‌ام‌روز و بر اساس خبری از آرت نت نیوز، آثاری از "سالوادور دالی"  به روسیه می‌روند. این آثار شامل نقاشی و طراحی و چاپ دستی‌های این هنرمند هستند و در سالن نمایشگاه مرکزی "مانژه" مسکو نمایش داده می‌شوند. دربین این آثار مطالعات  امپرسیونیستی و نقاشی‌های منظره این هنرمند هم حضور دارد. همچنین آثاری از دهه 1940 مربوط به زمانی که دالی در آمریکا اقامت داشته است هم در این مجموعه به چشم می‌خورد.

"مونتسه آگوئر" برگزار کننده نمایشگاه می گوید: "به طور کلی روس‌ها جهان نقاشی‌های دالی را دوست دارند و درک می‌کنند و می‌خواهند درباره حرفه و روند خلاقیت او اطلاعات بیشتری کسب کنند، آنها به خصوص در مورد همسر این هنرمند گالا کنجکاو هستند، زیرا او از اصل و نسب روس بوده‌است." آگوئر برگزار کننده این نمایشگاه میگوید: "در یک بخش از نمایشگاه، به معرفی گالا می‌پردازیم چرا که او هم به طور مستقل یک هنرمند و نویسنده بوده‌است." سالوادور دالی امضای "گالا" را به بعضی از آثار خود اضافه کرده‌است، همچنین از طریق "گالا" بود که به "داستایوفسکی" و "تولستوی" علاقه مند شد.

319_ex_sk_dali_js_sk_dali_fundacio_gala_salvador_dali_upravis_moscow_2019_4_rt

نمایشگاه "سالوادور دالی: سحر و جادو هنر" شماری از آثار دوره پس از جنگ این هنرمند  را هم نشان می‌دهد. این آثار تاثیر حمله اتمی و ضربه‌ای که بر "سالوادور دالی" وارد کرد را در آثار خیال انگیزش به تصویر می‌کشد. البته ممکن است نمایش این آثار در روسیه برای بعضی از افراد خوشایند نباشد، چرا که بعضی باور دارند وجود سلاح هسته‌ای برای حفظ قدرت روسیه ضروری است.

این نمایشگاه توسط بنیاد پیوند تایمز و موزه فابرگه و با همکاری بنیاد "گالا سالوادور دالی" در فیگورس و موزه ناسیونال Centro de Arte Reina Sofia برگزار می شود.

نمایشگاه "سالوادور دالی: سحر و جادو هنر" در سالن نمایشگاه مرکزی مانژه ، مسکو از تاریخ 28 ژانویه - 25 مارس قابل بازدید خواهد بود.

*

سبک سورئالیسم در نقاشی با آثار "سالوادور دالی" شناخته می‌شود اما این موضوع به این معنی نیست که بهترین هنرمند این سبک "سالوادور دالی" باشد، بلکه شهرت او بیشتر به واسطه تبلیغات و شیوه متفاوت زندگی‌اش است.

319_ex_sk_dali_js_sk_salvador_dali_upravis_moscow_2019_3

 

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها