{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

معرفی آثاری کمتر دیده شده از نقاش مشهور مکزیکی

چقدر فریدا کالو را می‌شناسید؟

چقدر فریدا کالو را می‌شناسید؟
کدخبر : 1400

فریدا کالو نقاش مکزیکی قرن بیستم حدود 60 خودنگاره یا نقاشی سلف پرتره از خود باقی گذاشته است. این 60 خودنگاره حدود یک سوم از آثار "فریدا کالو" را تشکیل می‌دهند. گفته می‌شود کالو به دلیل تصادف در جوانی و آسیب جدی در ستون فقراتش، سال‌های زیادی از زندگی‌اش را در تخت گذراند و به همین دلیل تعداد زیادی از آثارش را خودنگاره‌هایش تشکیل داده‌است. این خودنگاره‌ها شناخته ترین آثار کالو هستند و امروز به عنوان یک تصویر آشنا و مد بر روی لباس‌، کیف، لیوان و ابزارهای زندگی روزمره چاپ می‌شود. اما این هنرمند نقاشی‌هایی از دوستان و خانواده‌اش و چیزهای دیگر هم کشیده است و معمولا این نقاشی‌ها روی محافظ موبایل و ماگ دیده نمی‌شوند.

هنر‌ام‌روز-مه‌سیما شکریان: فریدا کالو به دلیل شیوه خاص زندگی و ساختارشکنی در زمان خود و عدم توجه تاریخ هنر به هنرمندان زن مورد توجه قرار گرفت. در سال 2002 فیلمی از زندگی این هنرمند در هالیوود به کارگردانی "جولی تیمور" و بازی "سلما هایک" ساخته شد و در جهان بازتاب موفقی داشت.

آرت نت نیوز پنج اثر کمتر دیده شده از فریدا کالو در گزارشی معرفی کرده‌است. این آثار متعلق به مجموعه‌های خصوصی هستند و کمتر به نمایش عمومی در آمده‌اند.

5500452

 

پرتره دکترلئو اسر (1931)

متعلق به بیمارستان زاکربرگ سان فرانسیسکو

این نقاشی در کنار اثری از "دیگوریورا" در لابی بیمارستانی در سان فرانسیسکو نگه داری می‌شود. برای چندین دهه این نقاشی در قسمتی از بیمارستان نگهداری می‌شد که کمتر مورد توجه بود تا اینکه بیمارستان بازسازی شد و این اثر در شرایط بهتری نصب شد. این پرتره متعلق به پزشک اسپانیایی زبان "فریدا کالو" بود که در سال 1930 این هنرمند را معالجه کرد. این پزشک تا آخر عمر سلامتی فریدا کالو را تحت نظر داشت و مورد مشورت این هنرمند بود. پرتره "دکتر لئو اسر" در زمان بازسازی بیمارستان در چند نمایشگاه شرکت کرد و مورد بازدید عموم قرار گرفت.

UCSF_20170109_Kahlo_001-1024x683

fk31-frida-kahlo-Portrait-of-Dr.-Leo-Eloesser-1000x1000

 

پرتره ناتاشا گلمن (1943)

 از مجموعه خصوصی ژاک و ناتاشا گلمن

"فریدا کالو" پرتره‌ای از "ناتاشا گلمن" با کت خز و موهای فر و لب‌های قرمز خلق کرده‌است. شخصی که مدل این نقاشی است تفاوت زیادی با ظاهر شخصی فریدا کالوی نقاش دارد.

ناتاشا و همسر فیلمسازش از سال 1941 شروع به جمع‌آوری مجموعه‌ای از آثار هنری کردند. این اثر "فریدا کالو" و تابلویی از پرتره "ناتاشا گلمن" که "دیگو ریورا" آن را کشیده هم جزو این مجموعه هستند. در سال 1998 هنگامی که "ناتاشا گلمن" درگذشت مجموعه هنری او در موزه‌های مختلف کشورهای مختلف به نمایش گذاشته شد. گزیده‌ای از این مجموعه اکنون در "موزه هنر کارولینای شمالی" نگهداری می‌شود و قابل بازدید است.

75-Frida-Kahlo-Portrait-of-Natasha-Gelman-747x1024

 

پنجره در خیابان دیترویت (1932)

 از مجموعه فرانسیسکو و فیورلا دیاز

این نقاشی کوچک در دوران اقامت "فریدا کالو" در دیترویت خلق شده‌است. اثر دیگری از این هنرمند هم مربوط به این دوران در بیمارستان "هنری فورد" هم از کالو موجود است که شهرت دارد و رنج و عذاب‌های جسمانی فریدا کالو بعد ازسقط جنین را به تصویر کشیده است. "فریدا کالو" به دلیل مشکلات جسمانی قادر به مادر شدن نبود و زمانی که باردار شد تا جای ممکن از سقط جنین خودداری کرد، اما فرزند "فریدا کالو" هیچگاه متولد نشد.

فریدا کالو نقاشی پنجره در خیابان دیترویت را در زمان بارداری و قبل از سقط جنین خلق کرده‌است. این نقاشی ویترینی از یک از مغازه در خیابان است که تصویر کوچکی از "جرج واشنگتن" اولین رییس جمهور امریکا در آن به چشم می‌خورد. پشت ویترین فروشگاه خالی است و یک نردبان در آن قرار دارد.

این اثر در یک مجموعه خصوصی نگهداری می‌شود و به ندرت به نمایش درمی‌آید.

Window-on-Display-on-a-Detroit-Street-Frida-Kahlo

 

پرتره ماروچا لاوین (1942)

متعلق به خانواده لاوین

این نقاشی پرتره یک زن بر روی که قاب یا مدال مسی و با لباس رسمی مکزیکی است. به نظر می‌رسد لباس متعلق به "فریدا کالو" باشد. "ماروچا لاوین" همسر "خوزه دومینیکو لاوین" بود. "خوزه دومینیکو لاوین" حامی "فریدا کالو" بود و نقاشی‌های زیادی به این هنرمند سفارش داد. تفسیر شخصی "فریدا کالو" از "زیگموند فروید" و نقاشی موسی از سفارش‌های این حامی است. 

این نقاشی  پرتره متعلق به خانواده لاوین است و به سختی به نمایش عموم درمی‌آید. این اثر نخستین بار در یک نمایشگاه گروهی در سال 1943 در کتابخانه بنجامین فرانکلین در مکزیکو سیتی و  در یک نمایشگاه انفرادی "فریدا کالو" در سال 2014 در رم نمایش داده شد.  

Marucha-Lavin-835x1024

 

فریدا کالو ، پرتره یک زن در لباس سفید (1929)

عکس از آرشیو خانه حراج کریستیز

این نقاشی نیمه تمام چنان ناشناخته است که مورخان هنر و کارشناسان در اصالت آن شک دارند. گفته می‌شود این بانوی زیبا و سفید پوست همکلاسی و دوست فریدا کالو "النا بادر" است. پرجم خالی بالا سر فیگور در نقاشی اگر کامل بود می‌توانست اطلاعات مفیدی درباره این نقاشی ارائه دهد.

گفته می‌شود "فریدا کالو" این نقاشی را به دوست عکاسش "لولا آلووارز" هدیه داد. بعد از مدتی این نقاشی در یک مجموعه خصوصی در تگزاس دیده شد. پیش از آن هم متعلق به مجموعه‌ای بود و در مالکیت شخصی قرار داشت که آثار کالو را شناسایی و جمع آوری می‌کرد و یکبار به دانشگاه استنفورد امانت داده شد. این اثر هنری ماه گذشته در حراج آثار هنری آمریکای لاتین کریستیز به قیمت 5.8 میلیون دلار فروخته شد. این دومین قیمت فروش اثر هنری متعلق به آثار "فریدا کالو" است. هویت خریداران این تابلو مشخص نیست و ممکن است این تابلو مدتی به نمایش عمومی گذاشته شود.

Lot-31-Kahlo-701x1024

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها