{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

هشتمین دوسالانه مجسمه سازی تهران برگزار می‌شود

هشتمین دوسالانه مجسمه سازی تهران برگزار می‌شود
کدخبر : 1415

"هشتمین دوسالانه مجسمه سازی تهران" با همکاری "اداره کل هنرهای تجسمی"، "انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران" و "موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر" از اسفند 1398 تا اردیبهشت 1399 به صورت غیر رقابتی در "باغ کتاب تهران" برگزار خواهد شد.

به گزارش هنر‌ام‌روز، "هادی مظفری" مدیرکل هنرهای تجسمی "محمود بخشی"، "نرگس حریریان"، "ندا رضوی پور"، "بیژن غنچه پور"، "ملک دادیار گروسیان"، "محمود محرومی" و "کامبیز موسوی" اقدم را به عنوان اعضای شورای سیاست گذاری این رویداد انتخاب کرد. همچنین "محمود بخشی" دبیر این دوسالانه است.

هیات داوران هشتمین دوسالانه مجسمه سازی تهران "نازگل انصاری نیا"، "شهرزاد چنگوایی"، "نرگس حریریان"، "ندا رضوی پور"، "بیژن غنچه پور"، "سهراب محبی" و "کامبیز موسوی اقدم" هستند.

دبیرخانه "هشتمین دوسالانه ملی مجسمه سازی تهران" از مجسمه سازان، هنرمندان تمامی رشته ها، کیوریتورها، محققان و گروه‌های بینارشته ای هنری دعوت نمود تا پروژه های خود را برای شرکت در این رویداد ارسال کنند.

طبق آمار اعلام شده از سوی روابط عمومی هشتمین دوسالانه ملی مجسمه سازی تهران در کل 550 هنرمند با 1582 اثر و ایده در سایت دوسالانه ثبت نام کردند. از میان شرکت کنندگان، 277 هنرمند خانم و 273 هنرمند آقا هستند . 344 نفر از شرکت کنندگان از پایتخت و 206 نفر از سایر استان‌ها هستند.

هیات انتخاب پس از بررسی 1580 اثر رسیده به دبیرخانه دوسالانه تعداد 60 پروژه را برای حضور در جلسه مصاحبه انتخاب کرده‌اند. جلسه‌های گفت و گو با هنرمندان پذیرفته شده در فراخوان هشتمین دوسالانه مجسمه سازی تهران از 14 آذر تا 26 آذر در لابراتوار دوسالانه انجام شد. در این جلسات هنرمندان بعد از معرفی و توضیح رویکرد هنری خود به شرح پروژه‌هایشان می‌پرداختند. تیم اجرایی دوسالانه در این جلسات حضور داشتند و امکانات، نیازها و محدودیت‌های اجرایی آثار و شرایط نمایش را با هنرمندان بررسی کردند و درباره مستند نگاری از روند شکل گیری پروژه‌ها گفت و گو کردند.

دوسالانه هشتم با سه هدف اصلی برپا خواهد شد:

با توجه به اینکه فرایند تجربه هنری نقشی کلیدی در دریافت و ارتباط میان مخاطب و هنرمند دارد و نیز به دلیل اهمیت کنکاش و مشارکت درآفرینش هنری، در این دوره روند شکل گیری آثار مورد توجه است.

 ایجاد بستری مناسب برای تجربه گری و گسترش افق کار هنری از طریق تعامل خلاق هنرمند، کیوریتور و مخاطب است تا درک ملموس تری از روند کار هنرمندان شناخته شده و نیز شناسایی استعدادهای جوان به دست دهد.

 علاوه بر پروژه های مجسمه سازی، پروژه های آرشیوی، تحقیقاتی، اعم از فردی و گروهی که به شکل خلاقانه به گستره نوین مفهوم مجسمه در هنر معاصر توجه دارند نیز پذیرفته می شوند.

 رویکرد های اصلی این اتفاق هنری بدین شرح است :

تمرکز بر فرایند و روند شکل گیری آثار

 بازتعریف مرزهای مجسمه سازی و حمایت از دیگر رسانه های هنر معاصر و پذیرش رویکردهای بینارشته ای.

 امکان حضور کیوریتورها در روند گسترش ایده و تولید اثر یا چیدمان و بازخوانی آثار از پیش تولید شده و نیز پرداختن به اهمیت پروژه های کیوریتوریال

 توجه به محل برگزاری هشتمین دوسالانه، مکان ـ ویژگی، کنش آثار در فضا و ارتباط با مخاطب.

در سایت رسمی هشتمین دوسالانه مجسمه سازی تهران آمده: "در این دوره مقرر شده، پس از اعلام نتایج اولیه ، مخاطب به صورت مجازی شاهد روند شگل گیری یک اثر هنری از ایده تا اجرا باشد. درگاه اینترنتی هشتمین دوسالانه ملی مجسمه سازی تهران از صفر تا صد خلق یک اثر هنری را پیش روی مخاطبان و علاقمندان به نمایش خواهد گذاشت. این از نکات بارز این دوره از بینال است."

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها