{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

خانه هنرمندان میزبان آثار محمد ابراهیم جعفری

خانه هنرمندان میزبان آثار محمد ابراهیم جعفری
کدخبر : 1443

خانه هنرمندان ایران روز جمعه بیستم دی ماه 98 میزبان آثار هنرمند نقاش، شاعر، "محمد ابراهیم جعفری" تحت عنوان "در سفر با ماه" خواهد بود. همچنین پنج شنبه بیست و ششم دی ماه کتابی از گزیده آثار این هنرمند رونمایی می‌شود. این نمایشگاه با تلاش همسر و دختر این هنرمند جمع آوری شده و مجموعه‌ای از آثار پنج دهه از فعالیت این هنرمند را شامل می‌شود.

به گزارش هنر‌ام‌روز، بیانیه این نمایشگاه به قلم "مریم محمدی" (همسر استاد جعفری) و دختر هنرمند، "سارا جعفری" نوشته شده است. در این بیانیه آمده:

"در سفر با ماه نمایشگاهی است از آثار محمد ابراهیم جعفری نقاش، شاعر. این نمایشگاه گزیده ای است از مجموعه خصوصی هنرمند و شامل آثاری است که او به تدریج در طی ۵۰ سال از دوره های مختلف کاری خود انتخاب و در این مجموعه نگهداری کرده است. با دیدن این آثار در مسیر زندگی هنرمندانه و خلاق محمد ابراهیم جعفری قرار گرفته و با او همراه می شویم. بدیهی است که بسیاری از این آثار برای اولین بار به نمایش گذاشته می شوند و شاید بتوان گفت هنرمند خود نمایش گردان این نمایشگاه است. کتاب گزیده آثار و برگزاری این نمایشگاه در زادروز محمدابراهیم جعفری دعوتی است از شما برای ملاقات با این هنرمند و فرصتی است برای جوانان هنرمند ایران تا با آثار و زندگی هنرمندان معاصر خود آشنا شوند.

مریم محمدی - سارا جعفری

تهران 19 دی ماه 1398"

کتاب گزیده آثار این هنرمند نیز پنج شنبه 26 دی ماه در خانه هنرمندان ایران با حضور هنرمندان و علاقه‌مندان رونمایی خواهد شد. این کتاب را نشر نظر منتشر کرده‌است. پیش از این کتاب گزیده اشعار این هنرمند با عنوان "بوی کاهگل آواز پرنده" و کتاب زندگینامه او با عنوان "ابری به دشت خاطره می‌بارد" منتشر شده بود.

"محمد ابراهیم جعفری" در سال 1319 در شهر بروجرد به دنیا آمد. او فارغ التحصیل از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است. جعفری موسس کانون آموزش اصول هنرهای تجسمی شناخته می شود. او عضو رسمی هیات علمی دانشگاه هنر و انجمن نقاشان ایران بود. آثاراین هنرمند نقاش در ده‌ها نمایشگاه داخلی وخارجی به نمایش در آمده اند. این هنرمند همچنین اشعاری سروده و در جامعه هنری به عنوان نقاش و شاعر شناخته می‌شود. "محمد ابراهیم جعفری" 18 فروردین‌ 97 در بیمارستان مدائن از دنیا رفت.

 

unnamed

 

 

 

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها