{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

ناشناخته‌های از زندگی دورر نقاش آلمانی

کشف نقاشی منسوب به آلبرشت دورر در وین

کشف نقاشی منسوب به آلبرشت دورر در وین
کدخبر : 1464

هنگام مرمت کلیسای جامع وین، نقاشی دیواری کشف شده که احتمال دارد اثر "آلبرشت دورر" نقاش و چاپگر آلمانی باشد. به نظر می‌رسد با تایید این احتمال تغییراتی در تاریخ هنر ایجاد شود، چون در زندگی نامه این هنرمند هیچ اشاره‌ای به اقامت او در وین نشده‌است.

هنر‌ام‌روز-مه‌سیما شکریان: کارشناسان می‌گویند "آلبرشت دورر" این نقاشی را شروع کرده، اما آن را به پایان نرسانده‌است. گفته می‌شود این کلیسا بین سال‌های 1137 تا 1160 ساختهشده‌است. مدیر دفتر بناهای یادبود اتریش درباره این اثر تازه کشف شده گفته است: "کیفیت این اثر به گونه‌ای است که می‌تواند متعلق به آلبرشت دورر باشد."

اما در زندگی نامه "آلبرشت دورر" در تاریخ هنر و پژوهش‌های انجام شده درباره این هنرمند هیچ اشاره‌ای به سفر و اقامت او در وین نشده‌است.

البته نظریه‌ای هم وجود دارد که می‌گوید "آلبرشت دورر" در سال 1512 برای اجرای نقاشی در وین استخدام شد. "یواخیم فون ساندارت"، مورخ هنر باروک هم در زندگینامه خود از "آلبرشت دورر" نوشته‌است. او در قسمتی از زندگی نامه‌اش آورده که امپراتور از دورر خواست تا نقاشی قابل توجهی بکشد. اما به جز این موارد اشاره‌ای دیگری به این موضوع نشده‌است.

کارشناس آرت نیوز پیپر هم حدس می‌زند که دورر برای دیدار با دوستش، "کنراد سلتس"  دانشمند که از سال 1497 تا 1508 در وین زندگی می کرد، به این شهر می‌رود.

درست بودن هر یک از این فرضیه‌ها می‌تواند در تاریخ هنر تغییراتی ایجاد کند. چون پیش از این در هیچ یک از منابع درباره سفر این هنرمند به وین نوشته نشده بود و گفته می‌شد تنها نقاشی دیواری شناخته شده او، اثری عظیم برای سالن شهر نورنبرگ بوده‌است که در سال 1521 طراحی و اجرا شده بود و با بمباران در طول جنگ جهانی دوم نابود شد.

durer-vienna-682x1024

آلبرشت دورر (1528-1471) هنرمند نقاش و چاپگر، در شهر نورنبرگ آلمان متولد شد. بسیاری از مورخین هنر او را از بزرگترین هنرمندان آلمان می‌دانند. از این هنرمند خودنگاره‌های زیادی باقی مانده‌است. این هنرمند در طول زندگی خود سفرهای زیادی داشت تا جایی که گفته می‌شود در طول سفر خود در قاره اروپا به مقصد ایتالیا در شهرهای مختلف توقف داشت و آثاری را در آن شهرها خلق کرده‌است.

محل زندگی "آلبرشت دورر" در شهر نوربرنگ آلمان از سال 1871 تبدیل به موزه شده‌است و در سال 1909 مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت. این موزه در سال 1944 و در طول جنگ جهانی آسیب جدی دید و مرمت شد. بعد از آن در سال 1971 به مناسبت تولد 500 سالگی "آلبرشت دورر" مجددا به عنوان موزه بازگشایی شد.

330px-Albrecht-Dürer-Haus_-_Tiergärtnerplatz_-_Nuremberg__Germany_-_DSC02033

929_orig

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها