{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

دوازدهمین حراج تهران به کار خود پایان داد

دوازدهمین حراج تهران به کار خود پایان داد
کدخبر : 1511

دوازدهمین دوره از حراج تهران با ارئه ١١٨ اثر در مجموع شامل ١۹ اثر حجم، ۶ عکس و ۹۳ اثر نقاشی برگزار شد. مجموع فروش این دوره از حراج تهران بیش از ۳۱ میلیارد بود که در مقایسه با دهمین حراج تهران که فروش آثار هنر معاصر ایران بود و با نتیجه فروش ۳٤ میلیاردی به پایان رسید، فروش کمتری داشت.

هنر‌ام‌روز-مه‌سیما شکریان: مراسم دوازدهمین حراج تهران در تاریخ ٢٧ دى ماه در هتل پارسیان آزادى برگزار شد.

حسین پاکدل و رضا کیانیان مشترکا اجرای دوازدهمین حراج تهران را بر عهده داشتند.اجراى مراسم مزایده آثار حراج تهران حدودا دو ساعت و چهل و پنج دقیقه به طول انجامید.

در این دوره از حراج تهران ١١٨ اثر ارائه شد و ١١٥ اثر از آن‌ها به فروش رسید. اثر منصوره حسینی، خسرو حسن زاده و فرامرز پیلارام به فروش نرسیدند. ۱۹ اثر نیز به قیمت کمینه، فروخته شدند. در این دوره از حراج تهران چند اثر از هنرمندان جوان با سعود چند برابری قیمت به فروش رسیدند در این بین رکورد بالاترین سعود قیمت دوازدهمین حراج تهران به اثر حسن روح الامین تعلق گرفت. برآورد قیمت این اثر حدود ٤٠ تا ٦٠ میلیون تومان بود و در نهایت به قیمت ٢٨٠ میلیون تومان فروخته شد.

گرانترین اثر این دوره از حراج اثر حسین زنده‌رودی با عنوان "قوس آبی نیلگون" بود که ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان فروخته شد. در رتبه بعدی تابلوی طبیعت بی‌جان منوچهر یکتایی قرار گرفت که ۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان چکش خورد و پس از آن تابلوی فرهاد مشیری با عنوان "خوابم یا بیدارم" با قیمت ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان درجایگاه سوم قرار گرفت.ارزان ترین اثر فروخته شد در این دوره از حراج تهران اثر ایرج شایسته پور بود که ٢٨ میلیون تومان خریدارى شد.

مجموع فروش این دوره از حراج تهران سى و یک میلیارد و هفتصد و هفده میلیون تومان بود.

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها