{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

نمایشگاه آثار و جشن کتاب بیگانه آشنا

به مناسبت زادروز بهمن جلالی

به مناسبت زادروز بهمن جلالی
کدخبر : 1570

روز جمعه 4 بهمن ماه نمایشگاهی از آثار "بهمن جلالی"، به همراه جشن کتاب "بیگانه آشنا" در گالری راه ابریشم برگزار می‌شود.

به گزارش هنر‌ام‌روز، "بهمن جلالی"(1388-1323)، تحصیلاتش را در رشته اقتصاد و علوم سیاسی در دانشگاه  تهران آغاز کرد. او در مدرسه عکاسی "جان ویکرز" آموزش عکاسی دید و عضو انجمن سلطنتی عکاسی در لندن شد.

"بهمن جلالی" کارش را به عنوان عکاس از سال1351 در مجله تماشا آغاز کرد و در کنار آن به آموزش عکاسی در دانشگاه های مختلف پرداخت. او همچنین به عنوان عکاس مستند به سراسر ایران سفر کرد و مجموعه عکاسی‌هایش از جبهه جنگ ایران-عراق اوج حرفه‌ای عکاسی مستند این هنرمند بود و منجر به چاپ چندین کتاب شد.

"بهمن جلالی" با همکاری همسرش "رعنا جوادی" از بنیانگذاران اولین موزه عکاسی ایران "موزه عکسخانه شهر" هستند و پس از آن، مجله عکاسی عکسنامه را راه اندازی کرد. عکس های او در کلکسیون‌های چند موزه نگهداری می‌شود. "بنیاد نیدرزاکسن" در شهرهانور، جایزه بین المللی عکاسی اسپکتروم را در سال 2011  به بهمن جلالی اعطا کرد.
نمایشگاه حاضر، همزمان با زادروز "بهمن جلالی"  آغاز به کار می‌کند. این نمایشگاه  برگزیدهای از آثار نمایشگاه های او در گالری راه ابریشم است. هم زمان با گشایش این نمایشگاه، جشن کتاب "بیگانه آشنا" گزیده عکس‌های این هنرمند از مجموعه کتاب‌های 60 برگزار می‌شود. این کتاب را نشر نظر با همکاری، رعنا جوادی جمع آوری و منتشر کرده‌است. 

این نمایشگاه تا یکشنبه 27 بهمن به آدرس تهران، بلوار کشاورز، بین وصال شیرازی و قدس، ساختمان تکنو آجر، پلاک 210 ادامه دارد.

Event_13497_Big

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها