{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

محمود بخشی دبیر دوسالانه مجسمه سازی تهران به هنرام‌روز گفت

شرایط مناسبی برای ادامه این همکاری وجود ندارد

شرایط مناسبی برای ادامه این همکاری وجود ندارد
کدخبر : 1588

"هشتمین دوسالانه مجسمه سازی تهران" توسط "انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران" با همکاری " اداره کل هنرهای تجسمی" و "موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر" از اسفند 1398 تا اردیبهشت 1399 به صورت غیر رقابتی در "باغ کتاب تهران" برگزار خواهد شد. هفته گذشته 16 هنرمند و "محمود بخشی" دبیر این دوسالانه هنری، رسما انصراف خود از شرکت در این رویداد را اعلام کردند.

هنرام‌روز-مه‌سیما شکریان: پیش از این هم 3 هنرمند، "نسیم گلی"، "باربد گلشیری" و "مرتضی باقری" با وجود پذیرفته شدن در مرحله‌ی اول داوری از ادامه همکاری با این دوسالانه انصراف داده بودند.

درباره انصراف "محمود بخشی" از دبیری "دوسالانه مجسمه سازی تهران" با او  گفت و گوی کوتاهی داشتیم. "محمود بخشی" درباره انصراف خود از دبیری دوسالانه مجسمه سازی تهران به خبرنگار هنرامروز گفت: "در این شرایط نمی‌توانستم به همکاری ادامه دهم. سیاست انجمن و تیم برگزار کننده، به استقلال کامل برگزاری این رویداد هنری بود و کلیه مراحل سیاست گذاری وتیم انتخاب و داوری‌ها مستقل و کاملا آزاد انجام شدند. با وجود این‌که مسائل مالی به ما فشار می‌آورد و شرایط کشور نیز به شکلی است که از بخش سرمایه گذار خصوصی هم نتوانستیم اسپانسر جذب کنیم، تیم برگزار کننده با حدود 30 عضو به صورت داوطلبانه در قالب گروه‌های مختلف نزدیک به چهار ماه به  فعالیت خود ادامه دادند و تمامی این فعالیت‌ها مستند شد و گزارش‌هایی از آن‌ها موجود است.

دلیل انصرافم این موارد نبود، اما بعد از چهارماه برای ساده ترین موضوعات همچنان می‌جنگیدیم... واقعیت این است که در شرایطی هستیم که تصمیم‌گیری درباره دست کشیدن یا ادامه‌ی هر فعالیتی به‌ویژه در بستر فرهنگ و هنر بسیار دشوار شده است."

 او درباره برگزاری این دوسالانه می‌گوید: "من از ادامه فعالیت انصراف دادم اما انجمن مجسمه سازی و معاونت تجسمی قصد دارند که این رویداد در زمان اصلی خود برگزار شود. بعید می‌دانم که با وجود مشکلات و انصراف حدودا نیمی از هنرمندان و شورای سیاست گذاری بتوانند ادامه دهند. بدیهیست  این انصراف‌ها با توجه به شرایط و اتفاقات اخیرکشور انجام گرفته. من خواسته و اعتراض عجیبی ندارم، فقط شرایط مناسبی برای ادامه این همکاری وجود ندارد. در واکنش به این اوضاع افراد نظرات و موضع گیری‌های مختلفی دارند، منصفانه تراست در این شرایط به انتخاب‌ و طرز فکر یکدیگر احترام بگذاریم."

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها