{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

خانه حراج کریستیز دوبی:

عدم دسترسی به آثار با کیفیت هنر معاصر در خاورمیانه

عدم دسترسی به آثار با کیفیت هنر معاصر در خاورمیانه
کدخبر : 1600
مترجم: مه‌سیما شکریان

خانه حراج کریستیز برنامه‌هایش برای حراج آثار هنری خاورمیانه در دوبی لغو کرده است. دلیل لغو این مزایده در دوبی، کمبود آثار باکیفیت اعلام شده‌است. البته حراج هنر خاورمیانه این خانه حراج در ماه اکتبر در لندن برگزار می‌شود.

به گزارش هنر‌ام‌روز و بر اساس خبری از آرت نت نیوز، یکی از مدیران خانه حراج کریستیز بخش خاورمیانه گفت: "به دنبال موفقیت فروش آثار هنری مدرن و معاصر خاورمیانه در دوبی و لندن، در سال 2020 ما بر یک رویداد فروش بزرگ و فقط در لندن تمرکز خواهیم داشت."

خانه حراج کریستیز دوبی که اولین مزایده آثار هنری خاورمیانه را در سال 2006 برگزار کرد، در این مورد می‌گوید این تصمیم به دلیل کمبود آثار با کیفیت بالا و در دسترس برای فروش در خاورمیانه است.

"کارولین لوکا" مدیر جدید بخش خاورمیانه حراج کریستیز همچنین به آرت نت نیوز گفته است: " تغییر برنامه حراج آثار هنری خاورمیانه ازدو برنامه فروش به یک برنامه فروش مدتهاست که مورد بحث است." او می‌گوید خانه حراج کریستیز باید پاسخگوی نیاز خریداران این آثار باشد. مجموعه داران در سال‌های اخیر در خرید خود بالغ شده‌اند.

او همچنین می‌گوید:" تعداد زیادی از آثار هنری برتر مدرن خاورمیانه در 10 سال اخیر فروخته شدند، اما مجددا به به بازار عرضه نشده‌اند و اکثر خریداران هم قصد فروش آثارشان را ندارند. اکنون ما به دنبال کمک به هنر معاصر و بازار آن هستیم."

در طی 15 سال گذشته ، آثار اصلی و برتر خاورمیانه، برای مجموعه‌ها و موسسات خصوصی و بنیادهای هنری خریداری شده‌اند. موسساتی مثل لوور ابوظبی و بنیاد بارجل در شارجه.

با این حال برخی از فروشندگان و خریداران می گویند، مسئله مهم در دسترس نبودن آثار برای فروش و عدم شفافیت بازار فروش است.

البته کارشناسان و مسئولین بازار هنر دبی در پی ایجاد تغییراتی با برنامه‌های جدید هستند.

از دیگر دلایل رکود و کم شدن آثار هنر مدرن و معاصر خاورمیانه آشفتگی‌های سیاسی این منطقه است. افزایش تنش بین ایران و عربستان سعودی، محاصره بین المللی قطر و اعتراضات شدید در لبنان - بازار هنر منطقه را نیز تهدید می کند. انتقال پول به خارج از ایران دشوار است، در حالی که در لبنان، گرفتن پول از بانک تقریباً غیرممکن است و ترکیب این دو حداقل 60 درصد از قدرت خرید این بازار را کاهش می‌دهد. این موضوع هم ارتباطی به میل خرید از خریداران ندارد بلکه به دلیل مشکلات انتقال پول است.

بعضی از کارشناسان و دلالان هنری و گالری داران می‌گویند انعطاف پذیری در بازار تجارت امری ضروری است.

گفته می‌شود در سال 2018  بخش عمده ای از فروش آثار خاورمیانه  توسط  خریداران آمریکایی به سایر نقاط جهان رفته است. اما سال گذشته ، بخش اعظم آن به موسسات خصوصی و افراد در امارات متحده عربی منتقل شد.

خانه حراج کریستیز در دوبی اعلام کرده که برای 2021 برنامه‌هایی برای فروش، مثل مزایده ساعت‌های ارزشمند خواهد داشت.

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها