{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

تصویری جدید از هنرمدرن ایران فارغ از مرزهای سیاسی

تصویری جدید از هنرمدرن ایران فارغ از مرزهای سیاسی
کدخبر : 1641

نمایشگاهی گروهی از آثار نقاشان زن ایرانی، در گالری دانشگاه میشیگان آمریکا برگزار شده‌است. اکثر شرکت کنندگان این نمایشگاه را هنرمندان زن جوانی تشکیل داده که در ایران کار و زندگی می‌کنند. برگزار کنندگان این نمایشگاه در پی معرفی تصویر جدیدی از هنر مدرن ایران فارغ از مسائل سیاسی هستند.

هنر‌ام‌روز-مه‌سیما شکریان: اجزا درونی (Inner Fragments) نمایشگاهی است از آثار حدود 18 هنرمند زن ایرانی که بیشتر آنها در ایران کار و زندگی می‌کنند و موج جدیدی از هنر معاصر این کشور را نشان می دهد.

برای این هنرمندان نوظهور، آشفتگی سیاسی و اجتماعی مانعی در آفرینش هنری ایجاد نکرده‌است و در واقع به شکل دادن آن کمک کرده است. هنر آنها تحت الشعاع انقلاب، جنگ و تحریم ها قرار گرفته است. با توجه به شرایط سخت برای نمایش آثار هنرمندان ایران در عرصه بین المللی، این هنرمندان منتظر فرصتی هستند تا آثار هنری خود را به نمایش بگذارند.

این نمایشگاه فضایی برای گفتگو و بحث سازنده بین هنرمندان و مخاطبان آمریکایی ایجاد می کند و بدین ترتیب درگیر گفتمان هنری بدون در نظر گرفتن مرزهای سیاسی و جغرافیایی است.

هنرمندان نمایشگاه هدیه افشانی، مهشید اسودخواه، غزاله بنی احمدی، نسیم داوری، ساناز دزفولیان، نارسیس اصفهانی، مریم فرحزادی، الهه فرضی، ندا معین افشاری، نیلوفر محمدی فر، شرینا رضوانی پور، آزاده رمضانی، نسترن صفایی، مهشید سروودی، ترلان تبار، نازلی تحویلی هستند. آثار این نمایشگاه نگاه شخصی هنرمندان است و محتوای سیاسی ندارد.

برگزار کنندگان تکه‌های درونی مهسا سرودی و پریسا قادری امیدوارند با برگزاری این نمایشگاه تصویر جدیدی از ایران و هنرمندان جوانش را به مخاطبان هنرهای تجسمی ارائه دهند.

این نمایشگاه از 10 ژانویه افتتاح شد و تا 14 فوریه

*تصویر خبر اثر "الهه فرضی" یکی از آثار این نمایشگاه است.

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها