{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

فراخوان نمایشگاه شهر، زنان و حق شهروندی منتشر شد

فراخوان نمایشگاه شهر، زنان و حق شهروندی منتشر شد
کدخبر : 1653

نمایشگاه "شهر، زنان و حق شهروندی " بهار 99 در گالری الهه برگزار می‌شود. این نمایشگاه دومین نمایشگاه از سه‌گانه "شهروندان و حق شهروندی" است که به‌منظور توجه بخشیدن به مدیریت شهری برای بنا ساختن شهر انسانی طراحی شده است تا همه افراد از امکان بیانیِ هنر برای طرح مسئله و مطالبه‌ء ساختن شهری انسانی سود برند.

به گزارش هنرام‌روز، در متن فراخوان این نمایشگاه آمده است: "شهرها در دنیای امروز محل سکونتِ اجتماعی از زنان، مردان و کودکان، در سنین، قوای جسمانی و ذهنی و جایگاه اجتماعی متفاوت و مختلف هستند. گروهی از آدمیان، که گرد هم آمده‌اند تا فضایی متناسب با نیازها و علایق انسانی‌شان پدید آورند و به صرفِ شهروند بودن، بر این باورند که نیازها و علایق همه آنها از اهمیت یکسان برخوردار است. در این فضا که در نتیجه همنشینی تاریخی سه بعد فیزیکی، ذهنی و اجتماعی خاص به وجود آمده است؛ مناسبات اجتماعی، تاثیرگذاری و تأثیرپذیری هم‌زمان دارد. زنان با ویژگی‌های بیولوژیکی، فرهنگی، آموزشی و سنتی متفاوت، به گونه‌ای متفاوت از مردان با فضا ارتباط می‌گیرند و از طریق حضور و دست‌کاری در فضای زیستشان به رمزگذاری و رمزگشایی در آن می‌پردازند.

در این میان با نگاهی گذرا به شهرهای بزرگ و کوچک به راحتی در می‌یابیم که در طول تاریخ با وجود تغییرات گسترده اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جامعه، بیش از اینکه تغییر بر زندگی زنان حاکم باشد، ثبات حاکم بوده است. زیرا پدرسالاری که در طول تاریخ بر زندگی جامعه و از جمله زنان سیطره داشته است دارای بنیان‌های نظری ثابتی است که مانع تغییرات عمده محتوایی می‌شود و تنها در برخی عرصه‌ها، در سطح نمود می‌یابد. پس برای مواجهه و مصون ماندن از آسیب‌ها و آزارهای بالقوه جنسیتی که نتیجه آن نگاه مردسالار است، زنان بسته به سبک و شرایط زندگی ناگزیر از یافتن استراتژی‌های متنوعی هستند. به هر روی باید زن بود تا ترس و درد نهفته در عبور از پل‌های هوایی، کوچه‌ها و خیابان‌های تاریک و محیط‌های عمومی را تا عمق استخوان تجربه کرده باشید تا باور کنید که همه شهروندان در بهره‌مندی از حقوق شهروندی برابرند. ما با ابزار هنر که عمیق و اثربخش است می‌کوشیم به این رنج نابرابری پایان دهیم یا دست‌کم با بهبود کمینه وضعیت، قدری از زخممان را التیام بخشیم."

علاقه‌مندان به شرکت در نمایشگاه "شهر، زنان و حق شهروندی" از 10 تا 17 اسفندماه 98 فرصت دارند تصویر آثار خود را جهت مرحله اول داوری به آدرس ایمیل elahe@elahe.net ارسال کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 09121830862  تماس بگیرند. نمایشگاه در هفته پایانی خرداد 99 در نگارخانه الهه برگزار می‌شود.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها