{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

هنرمندان ایران در جهان

اطلس رویاهای من، به یاد بیژن صفاری

اطلس رویاهای من،  به یاد بیژن صفاری
کدخبر : 1681

در تاریخ 6 فوریه 2020 نمایشگاهی از آثار 13 هنرمند ایرانی با عنوان "اطلس رویاهای من" در گالری نیکولاس فلامل پاریس افتتاح شد. این نمایشگاه به یاد هنرمند و معماری ایرانی برگزار شده‌است.

هنرام‌روز-مه‌سیما شکریان: در این نمایشگاه آثاری از بیژن صفاری، رضا لواسانی، گلناز فتحی، رضا درخشانی، پرویز تناولی، شهریار احمدی، محسن احمدوند، لیلی متین دفتری، فریدون امیدی، سمیرا علیخانزاده، فرناز ربیعی جاه، مرتضی شعبانی و بهمن دادخواه به نمایش درآمده است.

بیژن صفاری در سال 1312 در تهران متولد شد. صفاری در بوزار و مدرسه ویژه معماری در سوییس و فرانسه تحصیل کرد. او در طول سال‌های فعالیتش هم به عنوان معمار کارهایی را انجام داد و هم به نقاشی پرداخت. همچنین در دانشگاه‌ها هنر و معماری به تدریس مشغول بود.

از جمله کارهای ماندگار این استاد سابق دانشکده هنر در معماری می‌توان به طراحی پارک دانشجو در کنار تئاتر شهر و مرمت باغ فردوس در نزدیکی تجریش نام برد.

بیژن صفاری در کنار مارکو گریگوریان، سیراک ملکونیان، سهراب سپهری، پرویز تناولی و منوچهر شیبانی از اعضای "گروه هنرمندان معاصر" ایران بودند و مدیریت "کارگاه نمایش" را به عهده داشت.

بیژن صفاری در سال 1398 در پاریس درگذشت.

در سال 1397 نمایشگاهی انفرادی از آثار این هنرمند در تهران برگزار شد. همچنین طراحی‌های این هنرمند در چند نمایشگاه گروهی در ایران نیز حضور داشتند.

آثار بیژن صفاری را معمولا طبیعت بیجان‌هایی از وسایل زندگی روزمره و یا فیگور و پرتره دوستانش تشکیل می‌دهند، که بسیار دقیق و جدی اجرا شده‌اند.

*تصویر خبر اثر بیژن صفاری از سایت گالری زیر زمین دستان

gdfgdggf

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها