{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

جشنواره ترمه در آلمان در حال برگزاری است

مونیخ میزبان فرهنگ و هنر ایران

مونیخ میزبان فرهنگ و هنر ایران
کدخبر : 1686

چهارمین دوره از جشنواره فرهنگ ایران "ترمه" از 30 ژانویه تا 12 فوریه در مونیخ آلمان و در مرکز فرهنگی "گاستایک" برگزار می‌شود.

هنرام‌روز-مه‌سیما شکریان: این جشنواره در زمینه‌های ادبیات، موسیقی، تئاتر، رقص، نمایشگاه‌های هنرهای تجسمی، و نمایش لباس‌های ایرانی میزبان آثار هنرمندان ایرانی در همه جای دنیا است. تعداد زیادی از اهالی فرهنگ و هنر از ایران و دیگر کشورها در این جشنواره حضور دارند. سال‌ گذشته در سومین دوره از این جشنواره "شهرام ناظری" در بخش موسیقی برنامه اجرا کرد.

یکی از اهداف برگزار کنندگان جشنواره "ترمه" نشان دادن چهره‌ای متفاوت از ایران به جهان است. برگزارکنندگان این جشنواره فرهنگی معتقدند آنچه از ایران در رسانه‌ها گفته می‌شود به تنهایی نشان دهنده فرهنگ، هنر و تاریخ این کشور نیست.

در این دوره از جشنواره ترمه نمایشگاهی از آثار زنان هنرمند ایرانی در حال برگزاری است. اذرخش فراهانی (تصویرگر و نقاش)، راحله علوی (هنرمند عکاس)، مارکیز نکوروح و محبوبه رضایی (نقاش)، مژگان شجریان و گروه گردون (بخش موسیقی)، شاهرخ مشکین قلم (رقصنده و طراح رقص)، حسین پیرحیاتی، مرتضی تقوق آلاشتی، مهدی طونی (بخش موسیقی)، محمد رضایی راد و باران کوثری (بخش تئاتر) و فاطمه معتمد آریا (بخش فیلم) و ... از هنرمندانی هستند که در این دوره از جشنواره حضور دارند. همچنین در حاشیه این جشنواره برنامه‌هایی مثل کارگاه تصویر سازی هم برگزار شد. به نظر می‌رسد در این دوره از جشنواره ترمه حضور زنان و هنرمندان در حوزه موسیقی چشمگیرتر است.

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها