{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

نگاهی به آثار هنرمندان چینی در واکنش به ویروس کرونا

کرونا الهام بخش هنرمندان تجسمی جهان برای خلق اثر

کرونا الهام بخش هنرمندان تجسمی جهان برای خلق اثر
کدخبر : 1731
مترجم: فرزانه شهریاری

هنرمندان تجسمی کشور چین و سایر نقاط جهان در برابرِ شیوع ویروس کرونا و به خطر افتادن جان انسان‌ها و قربانیان آن، به روش خود عمل کرده‌ و با خلق آثاری نیز به این بحران جهانی، سانسور شدنش و رنج آدم‌ها، واکنش اعتراضی، نقادانه و امیدبخش نشان داده‌اند. نگاهی می ‌اندازیم بر چند اثر نقاشی، طراحی، مجسمه و عکس که "کرونا" را دنبال می‌کند.

هنرام‌روز- فرزانه شهریاری:

تامی فونگ هنرمند اهل هنگ کنگ، اثری هنری که الهام گرفته از ویروس کروناست را خلق و در اینستاگرام خود منتشر کرده است.  او دربخشی از توضیح این اثر گفته است:  واکنش و رفتار مردم نسبت به ویروس کرونا، گاهی اوقات بسیار سورئالیست تر از آثار هنری من است و ذکر آن دشوار است. مردم از ناکارآمدی و واکنش‌های تأخیر آمیز دولت هنگ کنگ بسیار ناامید و بی اعتماد هستند. افراد مسن و افراد کم درآمد در این شرایط آسیب پذیرترین هستند و تاکنون یک ماسک از دولت محلی دریافت نکرده اند.

960x0

امروزه وقتی می بینید که کسی در حال سرفه است و ماسکی ندارد./ "تامی فونگ"

دوی هان طراح اهل شانگ‌های،  نقاشی دیواری‌ای را با نام "Saints Wear White" ایجاد کرده است. این مجموعه در داخل یک کلیسای تاریخی در استان هوبئی چین، که شهر ووهان در آن‌ است و شروع اپیدمی از آن منطقه است، قرار گرفته است. این اثر هنری به منظور ادای احترام به کارمندان پزشکی مقابله کننده با این ویروس، که لباس های ضد عفونی سفید و ماسک های صورت سبز دارند، طراحی شده است.
IMG_9881
ماتسویاما میابی، اثری هنری با نام "We Call It Free Will Pt. 2," خلق کرده است، این اثرپاسخی‌ست به سانسورها پیرامون شیوع ویروس کرونا.
IMG_9882

کوانگ بینو، کاریکاتوریست سیاسی اهل چین در پاسخ به مرگ سوت زنبور کورون ، دکتر لی ونلیانگ ، که از طریق رسانه های اجتماعی در مورد ویروس هشدار داده بود ، با یک کارتون سیاسی این پزشک که سیم خاردار را به شکل ماسک صورت پوشیده بود ، وی را خاموش کرد. طبق گفته پت شاپات در توییتر ، این نقاشی بر روی Weibo ، پلت فرم رسانه های اجتماعی چینی ویروسی شده است.

EQLbFZuWsAAkc58

او کون هنرمند چینی، نقاشی به نام "نجات کودک" ایجاد کرده است که مردی مسن را که کودک خود را در پشت خود حمل می کند، به تصویر می کشد و یک زن با آن‌ها همراه است. همه آنها ماسک بر صورت دارند. این اثر هنری برای نشان دادن تأثیر ویروس بر خانواده‌ها است.  این هنرمند در سمت چپ اثرش نوشته: "خانواده‌ها شاد بودند ، اما ویروس کرونا آن‌ها را از بین برد".

EP2EJIvXsAEj1A1

اناس ساهو، هنرمند شن و ماسه هندی مستقر در پوری با مواد ماسه‌ای در ساحل کار می کند. او در این مجسمه شنی نوشته است: "آگاهی می تواند ویروس کرونا را تسخیر کند".

v

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها