{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

چهره ویلیام ترنر هنرمند بر اسکناس جدید بیست پوندی

چهره ویلیام ترنر هنرمند بر اسکناس جدید بیست پوندی
کدخبر : 1732

طراحی جدید اسکناس بیست پوندی در انگلیس پرتره نقاش ویلیام ترنر و قسمتی از اثرش را بر خود دارد. این اسکناس به طور رسمی وارد چرخه اقتصادی انگلیس شد.

هنرام‌روز-مه‌سیما شکریان: اسکناس جدید 20 پوندی در انگلیس تصویری از ویلیام ترنر بر خود دارد. علاوه بر این یکی از نقاشی‌های این هنرمند "تمرر جنگنجو" (Fighting Temeraire) که تصویر یک کشتی جنگی انگلیس است، نیز بر این اسکناس چاپ شده‌است. گفته می‌شود این نقاشی ادای احترام هنرمند به این کشتی جنگی بود که  پیروز از نبرد به ساحل انگلستان بازگشت. موزه تیت انگلیس تصویری از اسکناس بیست پوندی جدید را منتشر کرد و در ادامه از امانت گرفتن نقاشی تمرر جنگجو برای نمایشگاه بزرگی از آثار ویلیام ترنر که در پاییز برگزار خواهد شد خبر داد.

روی این اسکناس امضای ویلیام ترنر و نقل قول معروف او درباره اهمیت نور (light is therefore colour) دیده می‌شود.

ویلیام ترنر (1851-1775) یک نقاش منظره پرداز سبک رمانتیک بریتانیایی بود. گفته می‌شود او نقاشی از منظره را به سطحی رساند که رقیبی جدی برای نقاشی تاریخی محسوب شود. با توجه به اهمیت نور در آثار این هنرمند می‌توان او را یکی از پیشگامان سبک دریافتگری یا امپرسیونیسم دانست.

این هنرمند مجذوب قدرت طبیعت و آتش و دریا بود و در نقاشی‌هایی منظره‌اش بارها این موضوعات را به تصویر کشیده‌است. از این هنرمند تعداد زیادی نقاشی رنگ روغن، آبرنگ و چاپ دستی باقی مانده است. کشتی‌های شناور در دریا و کشتی‌های غرق شده، آتش سوزی و امواج دریا و باد در طبیعت همراه با نورپردازی دقیق در آثار این هنرمند به چشم می‌خورد.

U4Z2ZJJ5P04DPFRFMD45

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها