{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

ترک‌های روی تابلوهای قدیمی برایشان مفید است!

ترک‌های روی تابلوهای قدیمی برایشان مفید است!
کدخبر : 1733
مترجم: مه سیما شکریان

اگر این بار ترک‌های کوچک را بر روی تابلوهای استادان قدیمی مشاهده کردید، نگران نشوید! دانشمندان متوجه شدند که ترک‌های روی سطح نقاشی منالیزا علامت سلامت این اثر هنری است.

به گزارش هنر‌ام‌روز و به نقل از آرت نت نیوز، تیمی از دانشمندان آکادمی علوم لهستان ، دانشگاه استراسبورگ و دانشگاه ییل به این نتیجه رسیدند که ترک‌های کوچک بر سطح نقاشی‌هایی قدیمی که روی تخته چوبی کشیده شده‌اند، برای دوام بیشتر آن‌ها مفید است.

آن‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که تعداد زیاد ترک‌ها روی نقاشی‌ها باعث افزایش پایداری این آثار می‌شود. این ترک‌ها باعث ماندگاری بیشتر جسو می‌شود. (واژه ایتالیایی “gesso” در اصل به معنای سنگ گچ بوده است عموما به خمیری اطلاق می شود که از اختلاط  چسب سریشمی با یک ماده پر کننده مانند گل سفید به دست می آید و پیش از شروع نقاشی برای آماده سازی سطحی که روی آن نقاشی می‌شود، بر روی آن مالیده می‌شود و برای اجرای بهتر نقاشی و ماندگاری بیشتر اثر مفید است.)

این محققان امیدوارند تا با این اطلاعات جدید بتوانند راه حلی با هزینه و استفاده انرژی کمتر برای نگهداری از آثار هنری استادان قدیمی که  بر روی چوب اجرا شده‌اند، به موزه‌ها ارائه دهند و آن‌ها را ترغیب کنند تا برای نگهداری آثار از این شیوه‌های جدید استفاده کنند.   

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها