{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

به بهانه تعطیلی موزه‌ها و اپیدمی کرونا

در خانه بمانید و از موزه‌ها بازدید کنید

در خانه بمانید و از موزه‌ها  بازدید کنید
کدخبر : 1776

با شیوع روز افزون ویروس کرونا در جهان و برای جلوگیری ازابتلا افراد بیشتر به این بیماری بسیاری از کشورها دست به تعطیلی مدارس زدند و فعالیت‌هایی که با تجمع افراد همراه بود لغو شدند. در این بین موزه‌ها و گالری‌های نقاشی و فعالیت‌های سینمایی و فرهنگی جزو فعالیت‌هایی بودند که تعطیل شدند. در راستای تعطیلی موزه‌ها و تعویق برنامه‌های جدیدشان، موزه‌های چین و ایتالیا نمایشگاه‌های جدیدشان به صورت مجازی و آنلاین برگزار خواهند کرد تا بینندگان و هنردوستان بتوانند در روزهای قرنطینه در خانه و به صورت مجازی به موزه‌ها رفته و از دیدن آثارهنری لذت ببرند.

هنرام‌روز-مه‌سیما شکریان: هر روز خبر تعطیلی تعدادی از موزه‌های و برنامه‌های تجسمی کشورهای مختلف منتشر می‌شود. موزه ملی آمستردام و موزه ون گوگ و موزه متروپولیتن نیویورک نیز در اخباری تعطیلی شان را اعلام کردند.

اما این روزها بازدید از تورهای مجازی موزه‌ها می‌تواند برای افرادی که در قرنطینه خانگی هستند یک سرگرمی به حساب بیاید. پیش از تعطیلی موزه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی، موزه‌های معتبری در سراسر جهان اقدام به راه اندازی تورهای مجازی و آنلاین برای بازدید از بعضی کلکسیون‌هایشان کرده بودند. بعضی از تورهای مجازی به صورت فیلمبرداری و تصویر برداری 360 درجه (پانوراما) هستند و امکانی شبیه به قدم زدن در موزه را برای بیننده فراهم می‌کنند و بعضی از تورها شامل  تصویر با کیفیت اثر و توضیحاتی درباره آن را در اختیار مخاطبین علاقه مند قرار می‌دهد.

به بهانه قرنطینه این روزها در ادامه تعدادی از موزه‌های معتبر که تورهای مجازی برای بازدید دارند را معرفی می‌کنیم. می‌توانید با کلیک روی عنوان هر موزه وارد سایت موزه برای بازدید مجازی شوید و از دیدن آثار هنری لذت ببرید:

اپلیکشن فرهنگ و هنر گوگل Google Arts & Culture

کاربران این برنامه می‌توانند با نصب این اپلیکیشن آثار هنری که در موزه های جهان جمع آوری شده اند را ببیند  و داستانهایی درباره تصاویر، ویدئوها، نسخه های خطی و آثار هنری را بخوانند. این برنامه قابلیت اشتراک گذاری لیست آثار هنری مورد علاقه‌ کاربران با دوستانشان را نیز را فراهم کرده‌است. این برنامه آثار زیادی از موزه های بین المللی ،گالری ها و موسساتی از 70 کشور را به صورت انلاین در اختیار مردم قرار داده است البته با همکاری موزه‌ها. بیشتر موزه ها در برنامه فرهنگ و هنر گوگل قابل بازدیدهستند اما بعضی ازموزه‌ها توضیحات بیشتر و تخصصی تر را تنها در سایتشان قرار داده‌اند.

unnamed

موزه انگلستان The British Mueseum

این موزه آثاری از طلوع فرهنگ بشر تا به امروز را در خود نگهداری می‌کند. تور مجازی این موزه شامل تصویر آثاری از این موزه با قابلیت بزرگنمایی و توضیحاتی درباره پیشینه اثر و مطالب جالبی درباره آن‌ها است.

The-British-Museum-strikes-landmark-retail-deal-with-Alibaba

موزه هنر مدرن (آمریکا)  MoMa

این موزه در سال 1929 در منهتن آمریکا افتتاح شد و در آن زمان تنها موزه‌ای بود که بر نمایش آثار هنری مدرن تمرکز داشت. این موزه توری مجازی در برنامه فرهنگ و هنر گوگل دارد، اما تورهای مجازی سایت موزه کاملتر و با به روز رسانی نمایشگاه‌های جدید همراه هستند.

images (1)

موزه لوور (فرانسه) Louvre

این موزه در پاریس یکی از پربازدیدکننده ترین موزه‌ها در سراسر جهان است. تابلوی لبخند ژکوند اثر لئوناردوداوینچی شناخته شده ترین اثر این موزه است. این موزه مجموعه‌ای از آثار تاریخی و هنری در خود دارد. البته تور مجازی این موزه چندان قوی نیست اما امکان دیدن تعدادی از آثار هنری این مجموعه را از راه دور در اختیار علاقه مندان قرار می‌دهد.

1434875235011_isna-3-th3

موزه هنر متروپولیتن (آمریکا) THE MET

تور مجازی این موزه امکان قدم زدن و بازدید از آثار را به مخاطبین می‌دهد. همچین راهنمای صوتی و توضیحات درباره حدود 4500 اثر از این موزه در سایت اصلی آن قابل دسترس است.

EmptyMet_GreekRoman_Evening

موزه گوگنهایم  (آمریکا) GuGGENHEIM

این موزه دو شعبه در نیویورک و اسپانیا دارد. تور مجازی شعبه نیویورک این موزه هم در برنامه گوگل و هم در سایت اصلی موزه قابل دسترس است. البته آثار زیادی از این موزه در تور مجازی قابل بازدید نیستند اما معماری و نمای کلی  و بیرونی موزه که فرانک لوید رایت معمار آن را طراحی کرده‌، قابل بازدید است.

solomonrguggenheimmuseum-guggenheim-manhattan-nyc-davidheald-srgm_ph149_408cad1c-9127-a5d5-9977f0c4090c4c76

گالری یوفیزی  (ایتالیا)Uffizi Gallery

این تور مجازی ایتالیایی مناسب برای علاقه مندان به هنر رنسانس یا هنر کلاسیک است. تور مجازی این موزه آثار زیادی را به نمایش نگذاشته است، اما همین آثار در دسته بندی مشهورترین آثار هنری جهان هستند و توضیحات درخشانی درباره آن‌ها آورده شده‌است.

uffizi-gallery-tour

موزه ملی هلند یا موزه رایکس Rijksmuseum

این موزه از امکان نمایش مجازی آثار هنری‌اش بیش از هر موزه دیگر استقبال کرد. در این موزه شاهکارهای عصر طلایی هلند، آثاری از ورمیر و رامبراند نگهداری می‌شود. همچنین کلکسیون ماکت‌های کشتی‌ این موزه دیدنی است و تمام این‌ها در تور مجازی این موزه قابل بازدید هستند.

fachada-rijksmuseum

موزه ون گوگ (هلند) Van Gogh Museum

این موزه میزبان بزرگترین آرشیو از آثار ون گوگ است. تور مجازی این موزه قابلیت قدم زدن درفضای موزه را به طور مجازی برای بازدید کننده فراهم می‌کنم اما توضیحات زیادی درباره آثار آورده نشده‌است. بازدید کنندگان می‌تواند به کانال یوتیوب این موزه بروند و اطلاعی را درباره مشهورترین آثار این موزه به دست بیاورند.

1-77

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها