{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

علی رغم شیوع ویروس کرونا

برنامه‌های فروش خانه حراج ساتبیز برگزار می‌شوند!

برنامه‌های فروش خانه حراج ساتبیز برگزار می‌شوند!
کدخبر : 1789

روز جمعه با انتشار خبرهایی از شیوع ویروس کرونا در آمریکا گالری‌ها و موزه‌های نیویورک تعطیل شدند و شرکت در تجمعات بالای ۵۰ نفر ممنوع شد. این در حالی بود که بسیاری از کشورهای اروپایی نیز گالری‌ها و موزه‌ها و سینماهایشان را تعطیل کردند. با این وجود خانه‌های حراج درباره توقف فعالیتشان سکوت کردند. تا این‌که برنامه فروش هنر آسیا که برنامه مشترکی بین حراجی‌ها و گالری‌ها بود به ماه ژوئن منتقل شد. بعد از این خانه حراج کریستیزو فیلیپس تمام دفاترشان در آمریکا و اروپا را تعطیل کردند و برگزاری رویدادهای فروش را به بعد از ماه می موکول کردند. اما خانه حراج ساتبیز اعلام کرده برنامه‌هایش طبق قرار قبلی برگزار خواهد شد.

هنرام‌روز-مه‌سیما شکریان: خانه حراج ساتبیزاعلام کرد، هیچ برنامه فروشی را در نیویورک لغو نخواهد شد و هیچ یک از نمایش‌های حراجی ساتبیز برای بازدید عمومی تعطیل نمی‌شوند.

چارلز اف استوارت ، مدیر عامل شرکت ساتبیز، به جای ترغیب علاقه مندان هنر و مردم به ماندن در خانه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، آن‌ها را ترغیب به بازدید ازنمایشگاه هایی در گالری‌های ساتبیز در نیویورک و لندن کرد و  نمایشگاه‌هایش را "نمایشگاهی که  که نباید از دست داد! " توصیف کرد.

او می‌گوید خانه حراج ساتبیز درطی سه قرن فعالیتش هر شرایطی (از جنگ و درگیری های جهانی گرفته تا رکود بازارها) را مدیریت کرده است و در این مورد را نیز مدیریت خواهد کرد.

محدودیت برگزاری تجمعات بیش از 50 نفر در نیویورک تا هشت هفته ادامه دارد و به نظر می‌سد پایان دوره قرنطینه و جلوگیری از شیوع کرونا مشخص نیست.

با این وجود خانه حراج ساتبیز می‌گوید از نظر فنی تا حدی مجهز است که می‌تواند شرایط مختلف مدیریت کند و اکنون در حال برنامه ریزی برای برگزاری هرچه بهتر و امن تر برنامه‌های فروش است.

مشاوران در این باره می‌گویند با توجه به این که زمان بازگشت به روند زندگی معمول هنوز مشخص نیست بهترین راه این است که حراج‌ها به صورت غیر حضوری و آنلاین و یا خصوصی برگزار شوند و بهتر است خانه‌های حراج انرژی و سرمایه شان را صرف چاپ کاتالوگ و تخمین قیمت آثار نکنند، بلکه بر برگزاری حراج‌های موفق خصوصی و آنلاین تمرکز کنند.

رویداد آرت بازل که این هفته به صورت آنلاین برگزار می‌شود، می‌تواند الگویی برای فروش آثار هنری با قیمت بالا باشد. اما برخی کارشناسان می‌گویند ممکن است این الگو برای فروش آثار با قیمت‌های بالا کار نکند.

اما بعضی می‌گویند مشتری‌ها و مجموعه داران  ویژه گاهی قبل از شروع نمایش عمومی آثار حراجی‌ها، تصویر آن‌ها می‌بینند و خرید می‌کنند. با این وجود تعداد زیادی از مشتری‌ها دوست دارند کاری را که قرار است بخرند از نزدیک ببینند.

نظر بعضی از کارشناسان هم این است با وجود شرایط فعلی بهتر است برنامه‌های فروش کلا لغو شود و به زمان دیگری موکول شود.

در این شرایط کارشناسان اقتصادی می‌گویند مشکلات اقتصادی و تاثیر بیماری کرونا مشخص نیست که تا کجا ادامه داشته باشد. بعضی از آن‌ها شرایط را با رکود اقتصادی سال 2008 و یا یازده سپتامبر مقایسه می‌کنند و می‌گویند ریزش ارزش بازار بورس که این روزها اتفاق افتاده شاید آخرین درجه از ضرر اقتصادی نباشد، با این وجود برخی می‌گویند شرایط بر یک  خریدار واقعی آثار هنری تاثیر ندارد.

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها