{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

در زمان تعطیلی موزه‌ها

تابلوهای نقاشی به خانه‌های مردم سفر می‌کنند

تابلوهای نقاشی به خانه‌های مردم سفر می‌کنند
کدخبر : 1814

موزه‌های مختلف برای روزهای قرنطینه فراخوان‌هایی برای بازسازی تابلوهایشان در خانه منتشر کردند و از مردم سراسر دنیا دعوت کردند تا به همراه اعضای خانواده آثار هنری را ببینند و دست به بازسازی آن‌ها بزنند. این سرگرمی گروهی و نا معمول می‌تواند ما را با بخش‌های ناشناخته‌ای از خودمان و خلاقیتمان مواجه کند.

هنرام‌روز-مه‌سیما شکریان: نشریه گاردین گزارشی از بازسازی تابلوهای نقاشی که یک طراح تئاتر ساکن لندن در خانه‌اش پدر و مادرش در دوبلین به همراه آن‌ها انجام داده‌است منتشر کرده‌است.

در این گزارش مولی اوکاتین می‌گوید زمانی که با ممنوعیت سفر و تردد مواجه شدم با خودم فکر کردم ماندن در خانه پدر و مادرم می‌تواند کسل کننده باشد. در خانه بودم و فراخوان موزه ملی هلند برای بازسازی آثار هنری این موزه را دیدم. پس با پدرو مادرم دست به کار شدیم و برای بازسازی آثار هنری از فریدا کالو، دیوید هاکنی، گوستاو کلیمت و پیرو دلا فرانچسکا مجبور شدیم تمام وسایل خانه جا به جا کنیم و از تمام وسایل و لباس‌هایمان استفاده کنیم. مثلا مادرم برای بازسازی یک تابلو صورتش را با آرد سفید کرد و یا پدرم با وسایل کمدش یک شمشیر مناسب برای یکی از تابلوها درست کرد. مادرم خیلی زیباست و پدرم کمال گرا است و من دوست دارم کمی طنز  تابلوها اضافه کنم تا با مزه تر به نظر برسند.

مولی اوکاتین تنها کسی نیست که به دعوت موزه‌ها دست به بازسازی تابلوهای نقاشی زده اما توضیحات انسانی اش درباره احساست خود وپدر و مادرش در مواجه با این سرگرمیِ نامعمول حاصل کار آن‌ها را متفاوت کرده‌است.

این فراخوان می‌تواند دعوتی باشد تا با آثار هنری مخصوصا نقاشی‌ها آشتی کنیم و برای بازسازی آن‌ها دست به تغییراتی در روند زندگی روزمره و گاهی کسل کننده این روزها بزنیم. شاید در مواجهه با این تغییرات به خلاقیت‌های درونی برسیم و با بخش‌هایی از خودمان آشتی کنیم که از وجودشان بی خبر بودیم یا مثلا  کاربردی جدید در وسایلمان که به خاطر حباب عادت برایمان بی اهمیت بودند پیدا کنیم.

لینک فراخوان موزه ملی آمستردام در اینستا گرام برای علاقه مندان

IMG-0072

*بازسازی تابلوی پاس شبانه اثر رامبراند و اصل اثر

IMG-0071

*بازسازی تابلوی نقاشی از یوهانس ورمیر و اصل اثر

*تصویر خبر بازسازی تابلوی بوسه اثر گوستاو کلیمت است که مولی اوکاتین و خانواده‌اش انجام داده‌اند.

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها