{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

چه کشورهایی بسته‌های کمکی مالی برای هنرمندان در نظر گرفته‌اند؟

چه کشورهایی بسته‌های کمکی مالی برای هنرمندان در نظر گرفته‌اند؟
کدخبر : 1838

با گسترش شیوع ویروس کرونا مراکز فرهنگی و هنری تعطیل شدند. درآمد نهادهای فرهنگی در طول یک شبانه روز به صفر رسید و همین مساله باعث شد افراد زیادی بیکار شوند. هنرمندان مستقل نیز با تعطیلی مراکز فرهنگی و هنری درآمدشان به صفر رسیده‌است. مسئولان فرهنگی کشورهای درگیر بیماری اعلام کرده‌اندکه آسیب اقتصادی شدیدی به بخش فرهنگ و هنرشان وارد شده و خواستار کمک‌های دولتی به این بخش شده‌اند. در همین راستا بعضی از کشورها مثل آلمان، آمریکا و فرانسه اعلام کردند بسته ‌های حمایتی برای هنرمندان و مشاغل مستقل در نظر گرفته‌اند.

هنرام‌روز-مه‌سیما شکریان: بسیاری از کسب و کارها و پروژه‌های هنری به طور کل تعطیل شدند و تعداد زیادی از کارکنان این مراکز بیکار هستند. مشخص نیست این ضرر و زیان تا چه زمانی ادامه پیدا کند، اما به نظر می‌رسد زمانی که توان خرید مردم به دلیل مشکلات اقتصادی کم شود خرید محصولات فرهنگی و هنری آخرین گزینه است. اما کسانی که در زمینه هنر فعال هستند نیز مانند دیگران اجاره خانه و هزینه‌های معمول زندگی را دارند و امنیت شغلی چندانی ندارند و این روزها شاید بیش از دیگر افراد در معرض آسیب باشند.

در همین راستا بعضی از کشورها به صورت رسمی و دولتی دست به پرداخت کمک هزینه برای چنین مشاغلی زده‌اند. خبرگزاری‌های رسمی از تخصیص بودجه کمکی کشورهای آلمان و آمریکا به بخش هنر خبر دادند، همچنین صندوق‌هایی خصوصی هم در تلاش اند تا به هنرمندان مستقل واجد شرایط در کشورهای اروپایی و آمریکا کمک‌ مالی کنند.

بسته حمایتی برای هنرمندان در آلمان

در هفته‌های گذشته آلمان از اختصاص 500 میلیون یورو کمک هزینه به هنرمندان مستقل و فعالان این بخش خبر داد. گفته می‌شود از هنرمندان دعوت شد تا اطلاعات شناسایی و بانکی خود را در سایتی که اعلام شد وارد کنند. البته زمان ثبت نام ترافیک سایت بالا بود و بعضی افراد با مشکل مواجه شدند. اما در نهایت هنرمندان زیادی اعلام کردند بعد از 24 ساعت که مبلغ 5000 یورو به حساب بانکی آن‌ها واریز شد. انجمن هنرهای تجسمی آلمان پیش بینی کرده بود که بیشتر هنرمندان به دلیل مشکلات و تعطیلی تا 75 درصد درآمد خود را از دست خواهند داد.

هدف از واریز این کمک‌های نقدی به حساب هنرمندان آلمان حل کردن مشکلات اقتصادی آنان بوده تا بتوانند در این شرایط با آرامش به کار و زندگیشان ادامه دهند.

بسته حمایتی برای هنرمندان در آمریکا

آمریکا بسته 2 تریلیون دلاری را برای کمک به هنرمندان و همه مشاغل آزاد که به خاطر شیوع ویروس دچار ضرر مالی شده‌اند در نظر گرفته است. گفته می‌شود بسته حمایت مالی آمریکا قرار بود به کسانی که به خاطر شیوع ویورس کرونا بی کار شده‌اند پرداخت شود به هنرمندان و مشاغل آزاد که برای دریافت حقوق و بیمه به هیچ نهادی وابسته نیستند هم تعلق می‌گیرد. در خبری اعلام شد که تمامی افراد می‌توانند برای دریافت بیمه بیکاری اقدام کنند. فقط کافیست که اطلاعات شخصی خود را در سایت مربوطه وارد و بعد صبور باشید تا کمک مالی به شما تعلق بگیرد. ظرف سه هفته گذشته حدود 17 میلیون آمریکا مطالبه حقوق بیکاری کرده‌اند و به نظر می‌رسد این آمار تمام بیکاران را در این کشور شامل نشود.

پیش از این کارگران و کارمندانی که کارشان را از دست می‌دادند و مشمول حقوق بیکاری بودند با توجه به شرایط فعلی مدت زمان پرداخت حقوق بیکاری بیشتر شده‌است. گفته می‌شود، این طرح با عنوان جبران بیکاری همه گیر آغاز به کار کرده‌است وحتی شامل افرادی که با ویزای موقت کاری در امریکا ساکن هستند هم می‌شود.

بسته حمایتی برای هنرمندان در فرانسه

در روزهای گذشته دولت فرانسه نیز اعلام کرد که بسته حمایت مالی برای هنرمندان در نظر گرفته‌است و در روزهای آینده جزئیات بیشتری درباره این بسته حمایتی به هنرمندان اعلام خواهد شد. البته به نظر می‌رسد برای دریافت این بسته هنرمندان باید برای عضویت در انجمن مربوطه ثبت نام کرده باشند.

بسته حمایتی برای هنرمندان ایتالیا

به نظر می‌رسد، دولت ایتالیا بسته حمایتی مختص هنرمندان در نظر نگرفته‌است، اما اگر هنرمندان در ایتالیا استخدام نهادی فرهنگی و هنری باشند بسته حمایتی را با توجه به شرایط شغلی‌شان و مانند دیگر مشاغل دریافت می‌کنند.

هنرمندان مستقل نیز معمولا تحت یک قرار داد خود اشتغالی ثبت نام شده‌اند و مالیات سالانه‌شان را بر همین اساس پرداخت می‌کنند و در این شرایط بر اساس مالیات پرداختی بسته حمایتی دریافت می‌کنند.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها