{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

از بازگشایی گالری‌ها و موزه‌ها تا امکان گالری گردی با ربات

از بازگشایی گالری‌ها و موزه‌ها تا امکان گالری گردی با ربات
کدخبر : 1843

بعد از گذشت بیش از یک ماه از اعلام محدودیت در رفت آمد و تعطیلی مراکز فرهنگی به دلیل شیوع ویروس کرونا در بسیاری از کشورها، خبرهایی از بازگشایی گالری‌ها و موزه‌ها در بعضی از کشورها منتشر شده‌است. شرط بازگشایی برای تمامی این مراکز رعایت بهداشت و فاصله و استفاده از ماسک و دستکش و ایجاد محدودیت در تعداد بازدید کنندگان است. گالری‌های ایران، آلمان، اتریش، چین، ژاپن و کره جنوبی در روزهای آینده بازگشایی خواهند شد.

هنرام‌روز-مه‌سیما شکریان:

بازگشایی گالری‌های در چین، ژاچن و کره جنوبی

با گذشت یک ماه بعد از کاهش محدودیت‌های قرنطینه در شانگهای، به نظر می‌رسد گالری‌ها و موزه‌های این شهر بازگشایی شده‌اند و نمایشگاه‌های جدیدی را برگزار می‌کنند. مرکز هنرهای معاصر UCCA در پکن نیز در تاریخ 21 مارس بازگشایی خواهد شد. بازگشایی این مرکز با میزبانی از نمایشگاه "مدیتیشن در شرایط اضطراری" همزمان خواهد بود. موضوع این نمایشگاه درباره وضعیت کنونی است و آثاری از 30 هنرمند چینی و هنرمندان کشورهای دیگر را نمایش خواهد داد. این موسسات اعلام کردند که برگزاری رویدادهای مهم هنری که از پیش برایشان برنامه ریزی شده‌بود به سال 2021 موکول شده‌است. موزه‌ها و گالری‌های ژاپن و کره جنوبی نیز در اواسط ماه مارس بازگشایی خواهند شد.

بازگشایی گالری‌ها در اتریش و آلمان

کشور اتریش هم به عنوان یکی از اولین کشورهای اروپایی که کاهش محدودیت در رفت و آمد را آغاز کرده‌است، از بازگشایی موزه‌ها و گالری‌هایش در اواسط ماه مارس خبر داده است. همچنین کشور آلمان در خبری اعلام کرده که گالری‌هایش از هفته‌های آینده با رعایت نکات بهداشتی برای کارکنان و بازدیدکنندگان آغاز به کار خواهند کرد.

بازگشایی گالری‌ها در ایران

هادی مظفری مدیر کل هنرهای تجسمی وزارت ارشاد نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرد گالری ها و نگارخانه در صورت تمایل، می‌توانند با ثبت نام در سامانه اصناف و صنایع وزارت بهداشت فعالیت‌هایشان را از آغاز ادیبهشت ماه شروع کنند. ادامه کار این مراکز هنری منوط به عدم برگزاری افتتاحیه‌ها وبرنامه‌‌های جمعی است.

گالری گردی با ربات

پایگاه خبری آرت نت نیوز، از امکان بازدید مجازی با ربات از گالری‌هایی در ملبورن، دوبی، میامی و نیویورک خبر داد. علاقه مندان برای استفاده از این امکان می‌توانند ثبت نام کنند و از امکان بازدید مجازی با ربات استفاده کنند. مسئول گالری آوانت از استقبال علاقه مندان برای استفاده از این امکان خبر داده‌است و گفته با استفاده از این امکان توانستیم اثری هنری به قیمت 80 هزار دلار را به فروش برسانیم. این ربات‌ها مجهز به دوربینی هستند که به بازدید کننده احساسی شبیه به حضور واقعی در فضای گالری را می‌دهد. از دیگر امکانات این ربات‌ها می‌توان از امکان زوم روی اثر هنری و دیدن جزئیات و رنگ اثر هنری در نزدیک ترین حالت به واقعیت نام برد. البته این امکان چندان برای علاقه مندان به هنر مناسب نیست چرا که امکان دیدن اثر هنری در ویکی پدیا و دیگر سایت‌ها وجود دارد، اما استفاده از این ربات می‌تواند شکلی از سرگرمی و یا راه حلی برای بازگرداندن مشتریان به فضای گالری‌ها باشد.

IMG_7688-003-820x1024

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها