{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

پیشنهاد گالری گردی مجازی برای روزهای قرنطینه

پیشنهاد گالری گردی مجازی برای روزهای قرنطینه
کدخبر : 1850

در پی شیوع ویروس کرونا گالری‌ها و موزه‌ها تعطیل شدند. اما این به معنی تعطیلی کار هنرمندان و نمایش آثارشان نیست. گالری‌ها از امروز بازگشایی می‌شوند، اما برنامه‌های بازدید مجازی نمایشگاه‌ها هنوز ادامه دارد. در ادامه پیشنهادهایی برای گالری گردی مجازی را برای علاقه مندان آورده‌ایم.

هنرام‌روز-مه‌سیما شکریان: برای بازدید از نمایشگاه‌های مجازی روی عنوان هر یک کلیک کنید.

بازدید مجازی و خرید آثار نقاشان در سایت آرتیبشن/این هفته پروانه اعتمادی

مجموعه استودیوهای هنری نمایش‌های مجازی است که گالری آرتیبیشن برگزاری آن‌ها را ترتیب داده‌است و نمایش آثار هنری را در منزل برای علاقه مندان فراهم می‌کند و هنر را به خانه ‌ها می برد.

فعالیت نمایشی  این استودیوهای آنلاین از 24 فروردین و با آثار مرتضی گودرزی آغاز شده‌ است و در دومین بخش خود با آثاری از پروانه اعتمادی مهمان خانه‌های هنردوستان می‌شوند.

نمایش این آثار به مدت سه روز و از روز 30  فروردین آغاز شد، تا خریداران و دوستداران هنر پروانه اعتمادی برای خرید این آثار اقدام کنند. در این استودیو 10  اثر از دوره‌های مختلف هنری پروانه اعتمادی با ویژگی‌های مشخص دیداری و الگوهای تکرار شونده در فرم و با متریال و مواد به کار رفته متنوعی وجود دارد. آثار طبیعت بی‌جان با تکنیک‌های مختلفی چون چاپ، کلاژ و نقاشی‌هایی با متریال چوب که زمینه‌ساز نقاشی‌هایش شده‌اند.

این استودیوها تا اواخر خرداد و با نمایش آثار هنرمندان دیگری چون نصرالله افجه‌ای، منوچهر معتبر، فرح اصولی، احسان ارجمند، مرجان نعمتی و همچنین با نمایشگاه‌های گروهی دیگری ادامه خواهد داشت.

نمایشگاه مجازی فریدون آو

این نمایشگاه که به همت گالری زیر زمین دستان برگزار می‌شود، "یک فصل کاری" نام دارد و شامل دو مجموعه اثر است که در جریان حضور فریدون آو در موقعیت‌ها و مکان‌های مختلف از تابستان تا پاییز 2019 به وجود آمده‌اند و شامل ترکیبی از مواد روی کاغذ و بوم هستند. تعدادی از این آثار پیش‌ از این در Condo Unit Athens 2019 در یونان به نمایش درآمده بود.

نکته قابل‌توجه در این نمایشگاه مجازی، شبیه‌سازی سالن‌های گالری است و باعث می‌شود مخاطب در یک سالن نمایش دیجیتالی قرار بگیرد و تجربه قدم زدن در گالری و تماشای آثار در محیط واقعی را به دست آورد.

همچنین فیلم مستندی از امید بنکدار درباره فریدون آو ساخته شده است که در طول نمایشگاه به صورت مجازی اکران خواهد شد. جلسه گفت‌وگو با فریدون آو نیز از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این نمایشگاه مجازی است که زمان آن در اینستاگرام گالری اعلام می‌شود.

علاقه‌مندان برای بازدید این نمایشگاه می‌توانند تا ۲۳ اردیبهشت به صفحه اینستاگرام @_aartmaart_ نیز مراجعه کنند.

نمایشگاه مجازی علی ذاکری

نمایشگاه آنلاین مجموعه آثار علی ذاکری با عنوان "در دشت‌های کودکی" در فضای مجازی گالری سرادی‌پور برگزار می‌شود. آثار این نمایشگاه برداشت نقاشانه علی ذاکری از طبیعت است. ده درصد از فروش آثار این نمایشگاه به حمایت از هنرمندان نقاش متأثر از شرایط و محدودیت‌های پیش آمده به دلیل شیوع ویروس کووید-19 اختصاص خواهد یافت.

آثار این مجموعه علاوه بر اینستاگرام گالری بر روی پلتفرم آرتسی Artsy.net و آرت نت Artnet.com  تا 30 خردادماه قابل مشاهده است.

نمایشگاه نقاشی مجازی با عنوان کرونا

بهزاد شیشه‌گران نمایشگاه نقاشی مجازی با عنوان کرونا را برگزار می‌کند. این نمایشگاه از عصر روز دوشنبه (اول اردیبهشت‌ماه) آغاز می‌شود و تا حدود 10 روز نیز ادامه دارد. نمایشگاه مجازی نقاشی‌های بهزاد شیشه‌گران از ساعت 4 عصر روز دوشنبه (اول اردیبهشت‌ماه) در صفحه‌های این هنرمند در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام، فیسبوک و تلگرام آغاز می‌شود و برای مدت حدودا 10 روز، هر روز یک اثر هنری به نمایش گذاشته می‌شود.

گشتی در آتلیه هنرمندان

گالری زیر زمین دستان با توجه به شرایط پیش آمده، مجموعه‌ای از فیلم‌های کوتاه با موضوع هنر را نمایش می‌دهد. این مجموعه به فضای خصوصی هنرمندان، یعنی کارگاه هنری‌شان و هم چنین به زندگی روزمره آن‌ها می‌پردازد. در این مجموعه هنرمندان از فرآیند کار، منبع ایده‌ها و عوامل خارجی موثر بر تولید هنری‌شان صحبت می‌کنند. ساخت این ویدئوها را البرز کاظمی انجام می‌دهد و تا به حال سه ویدئو از آیدین خانکشی پور، مهرداد محب علی و فرخ مهدوی در اینستاگرام گالری زیر زمین دستان به نمایش گذاشته شده‌است. علاقه مندان با مراجعه به اینستاگرام گالری زیر زمین دستان می‌توانند این مجموعه را ببینند.

نمایش ویدئو آرت در سایت بنیاد پژمان

‌بنیاد پژمان نیز برای روزهای قرنطینه برنامه نمایش آنلاین یک مجموعه ویدئوآرت را ترتیب داده‌است. این مجموعه ویدئو در سایت بنیاد پژمان نمایش داده می‌شود و جزئی از پلتفرم "اتاق" است که این بنیاد، برنامه‌ریزی مستقلی برای آن انجام داده تا رویدادهایی خارج از فضای فیزیکی این مجموعه و به‌صورت آنلاین در آن برگزار شود. پلتفرم "اتاق" پیش‌ از این به نمایش ویدیو در جشنواره بین‌المللی فیلم فجر پرداخته بود.

در این پروژه، به صورت روزانه یک ویدیوآرت در وب‌سایت بنیاد پژمان نمایش داده می‌شود که تا 24 ساعت در دسترس و قابل تماشا است. تابه‌حال 18  ویدیو از 18 هنرمند در این مجموعه به نمایش درآمده است که از آن میان می‌توان نازگل انصاری‌نیا، آناهیتا حکمت، فرهاد کلانتری، مریم امینی، پویا رضی، بیژن موسوی، علی‌یار راستی، سیاوش نقشبندی، آرش حنایی، بهار بهبهانی، ساسان ابری، سیمین کرامتی، الله‌یار نجفی، سهراب کاشانی و... را نام برد. نمایش ویدیوآرت در پلتفرم اتاق همچنان ادامه دارد.

 

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها