{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

تثلیث مقدس، اثر هنری روزهای اپیدمی کرونا

تثلیث مقدس، اثر هنری روزهای اپیدمی کرونا
کدخبر : 1886
خبرنگار:

جیم باچور (Jim Bachor) هنرمند آمریکایی که از سال 2013 آثاری را با تکنیک موزاییک کاری در خیابان‌های شهر شیکاگو نصب می‌کرد، این روزها 4 اثر با عنوان "تثلیث مقدس" و موضوع همه گیری کرونا خلق کرده‌است. این هنرمند با استفاده از تکنیک باستانی موزاییک کاری که سابقه‌اش به تمدن بین النهرین بازمی‌گردد، پیام‌های مدرن و حاوی طنز برای مخاطبان دارد.

هنرام‌روز: آثار جدید باچور تصاویری از اشیائی است که همزمان با همه گیری ویروس کرونا مورد توجه قرار گرفتند. ضد عفونی کننده دست و دستمال کاغذی توالت. او می‌گوید این مجموعه تصویر اشیائی را نشان می‌دهد که از آغاز همه  گیری کرونا شروع به پرستش آن‌ها کردیم. من یک انسان خوش بین هستم اما پیدا کردن موضوع حاوی طنز در این روزها بسیار دشوار بود. چرا که همه گیری ویروس زندگی همه افراد از فقیر و غنی را درگیر خود کرده‌است. او  پیش از این آثاری با تصویر خوراکی‌ها، نمادهای آمریکایی و پرتره بعضی از رهبران سیاسی از جمله دونالدترامپ را با تکنیک موزاییک خلق کرده بود.

unnamed (4)

تکنیک موزاییک که یکی از قدیمی ترین و مقاوم ترین راه‌کارهای خلق اثر اثر هنری است که با کنار هم قرار دادن سنگ‌‌ها و شیشه‌ها و کاشی‌های رنگی تصاویر را به وجود می‌آورد و به دلیل مقاومت در هنرهای شهری کاربرد زیادی دارد.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها