{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

گاو پولسازِ وال استریت

گاو پولسازِ وال استریت
کدخبر : 1910
خبرنگار:

مجسمه گاو وال استریت از سال ۱۹۸۹ در منطقه اقتصادی منهتن نصب است و سمبل خوشبینی و شکوفایی اقتصادی امریکا است. اینمجسمه ۳۲۰۰ کیلوگرم وزن دارد و اثر مجسمه‌ساز ایتالیایی آرتورو‌دی‌مودیکا است. همتای این مجسمه در سیسیل ایتالیا نصب است.

هنرام‌روز: ‌در سال ۱۹۸۷زمانی که بازار بورس امریکا سقوط کرد،مودیکا هنرمند ایتالیایی و شهروند امریکا این مجسمه را ساخت و نصب کرد تا به مردم امریکا روحیه دهد و حدود ۳۵۰۰۰۰ دلار برای ساخت و نصب این مجسمه هزینه کرد. این مجسمه سال‌هاست که گردشگران را اطراف خود جمع می‌کند و نماد بورس امریکا است.

2001010

مودیکا در سال ۲۰۰۴ اعلام کرد که مجسمه را به شرط باقی ماندن سر جایش، می‌فروشد. او از تمامی شرکت‌ها و موسساتی که بافروختن کپی‌های بسیار از گاو پول ساز و ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی پول هنگفتی از بغل گاو محبوب‌اش به جیب زده‌اند و حق کپی رایت او را نقض کرده بودند شکایت کرد.

extralarge (1)

در سال ۲۰۱۷ مجسمه‌ای از یک دختر جوان در روز جهانی زنان با پیام برابری حقوق و موفقیت زنان جلوی این مجسمه نصب شد. امابعد از مدتی با اعتراض مودیکا و به دلیل ایجاد مشکلات امنیتی به پارکی در همان منطقه منتقل شد.

4455872

در پی تجعمات اعتراضی امریکا و حمله به مجسمه‌ها، چند پلیس از گاوپول‌ساز مراقبت کردندکه موجب اعتراض مردم شد. این روزها شهردار نیویورک برای  حفظ ایمنی پیشنهاد جابه‌جایی این مجسمه را از خیابان به پارک داده‌است که مورد اعتراض مودیکا قرار گرفته و ازطرف کمسیون طراحی نیویورک نیز رد شده‌است.

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها