{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

آثار ایرانی رکورد دار بالاترین فروش در حراج هنرجهان اسلام کریستیز

آثار ایرانی رکورد دار بالاترین فروش در حراج هنرجهان اسلام کریستیز
کدخبر : 1911
خبرنگار:

حراج هنر جهان اسلام و هند کریستیز ۲۵ ژوئن در لندن با عرضه ۲۲۶ اثر هنری از کشورهای مسلمان و هند برگزار شد و با فروش کلی ۱۳۳۶۱۰۰۰ پوند به کار خود پایان داد. در این حراج ۶۶ اثر ایرانی شامل قرآن‌های خطی، آثار نگارگری و خوشنویسی، سفال، آبگینه و فرش عرضه شدند و ۴۱ اثر از آنها به مبلغ کلی ۹۹۳۰۷۵۰ پوندبه فروش رسیدند.

هنر‌امروز: رکورددار گرانترین اثر حراج جهان اسلام و هند کریستیز یک قرآن عصر تیموری متعلق به قرن ۱۵ میلادی از ایران بود که ۷۰۱۶۲۵۰ پوند به فروش رسید و به تنهایی بیش از نیمی از رقم کل حراج جهان اسلام کریستیز را به خود اختصاص داد. این اثر که بر روی کاغذ چینی، چاپ نقره شده با قیمت پایه ۶۰۰ تا ۹۰۰ هزار پوند عرضه شده بود که نزدیک به ۱۰ برابر قیمت پایه خود به فروش رسید. 

dkslfkdsfsdk

دومین اثر گران‌ قیمت حراج جهان اسلام کریستیز پرتره‌ای از سلطان محمد دوم عثمانی متعلق به قرن ۱۶ بود که به قیمت ۹۳۵۲۵۰ پوند فروخته شد.

gfhfghf

 سومین اثر گران‌قیمت این حراج کتاب خطی «تحفه‌الاحرار» جامی مربوط به قرن ۱۶ میلادی با امضا سلطان محمد نور تیموری به قیمت ۹۲۳۲۵۰ پوند به فروش رسید.

2020_CKS_18371_0053_001(nur_al-din_abd_al-rahman_jami_tuhfat_al-ahrar_signed_sultan_muhammad_n)

همچنین گلاب‌پاش مطلا مصری به قیمت 791.250 پوند در جایگاه چهارم و کوزه‌ای کاشانی منقوش به رنگ آبی و سیاه و سفید متعلق به قرن 13 به مبلغ 401.250 پوند در جایگاه پنجم گران قیمت‌ترین آثار قرار گرفتند تا ایران بیشترین سهم را در میان رکورداران این حراج داشته باشد.

2020_CKS_18371_0004_000(a_kashan_moulded_cobalt-blue_black_and_white_jug_central_iran_early_13_d6255679)

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها