{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

از جشنواره امپرسیونیست چه می‌دانید؟

از جشنواره امپرسیونیست چه می‌دانید؟
کدخبر : 1916
خبرنگار:

یادگار عزیزی معمار ایرانی‌الاصل که در وین به دنیا آمده و در آلمان تحصیل کرده، درجدیدترین پروژه خود در جشنواره امپرسیونیست نورماندی، نقاشی در ابعاد ۱۰۰ در ۳۲متر که ملهم از نقاشی‌های کلودمونه از کلیسای جامع روان (از آثار مهم سبک امپرسیونیست) را به صورت پانوراما به نمایش می‌گذارد.

هنرام‌روز:او برای خلق این اثر ابتدا نقاشی کوچکی با رنگ روغن و سبک قلم گذاری هنرمندان امپرسیونیست و با ادای دین به کلود مونه خلق کرد وسپس آن را در ابعاد بزرگ و به صورت دیجیتال برای این جشنواره چاپ و نصب کردند. این نقاشی نمای غربی کلیسای روان وساختمان‌های قرون وسطایی اطراف ان را به تصویر کشیده‌است.

کلود مونه در سال‌های ۱۸۹۲ تا ۱۸۹۴ تعداد زیادی نقاشی از کلیسای جامع روان کشید تا تاثیر نور و حرکت آن را روی دنیای اطراف و چیزی که می‌بینیم را نشان دهد. 

جشنواره امپرسیونیست نورماندی که چهارمین دوره خود را از ۴ جولای تا ۱۵ اکتبر برگزار می‌کند، امپرسیونیسم را در تمامی اشکال خود به بازدیدکنندگان نشان می‌دهد. این جشنواره با برگزاری نمایشگاه‌های هنری و در نظر گرفتن این سبک در تمامی رشته‌های هنری فرصتی شبیه به قدم زدن در دنیای هنرمندان امپرسیونیست را برای علاقه‌مندان به هنر فراهم می‌کند.

یادگار عزیزی پیش از نمایشگاه‌های پانوراما یا سراسر نماهایی را برگزار کرده‌است. از نمایشگاه‌هایش می‌توان از پانورامای اورست درلایپتزیگ نام برد که از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ حدود نیم میلیون نفر بازدیدکننده داشت.

او همچنین در پانورامای "لایپزیگ ۱۸۱۳ ـ در آشفتگی نبرد مردم” خیابان‌های آشفته از نبرد، فرار سربازان فرانسوی که شکست خورده‌اند، زخمی شدگان و دهکده‌هایی که در چشم‌انداز دور در شعله‌های آتش‌ می‌سوزند را نشان می‌دهد. جنگ‌های لایپزیگ در سال۱۸۱۳ میان ائتلاف اتریش، پروس و روسیه علیه نیروهای ناپلئون بناپارت فرانسه رخ داد و در آن ۹۲ هزار سرباز جان باختند. در این نبرد۶۰۰ هزار سرباز شرکت داشتند و آن را تا آغاز قرن بیستم بزرگ‌ترین نبرد تاریخی در جهان می‌نامیدند.

1253753_465

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها