{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

تابلوی سه‌گانه بنکسی برای کمک به بیمارستان بیت الحم به فروش می‌رسد

تابلوی سه‌گانه بنکسی برای کمک به بیمارستان بیت الحم به فروش می‌رسد
کدخبر : 1944
خبرنگار:

این سه تابلو که بنکسی خودش آن‌ها را به بیمارستان بیت الحم اهدا کرده، برای کمک به بخش مغز و توانبخشی کودکان حداقل به قیمت ۱.۲ میلیون پوند در حراج ساتبیز، به فروش خواهد رسید.

هنرام‌روز: سه‌گانه بنکسی نزدیک به نقاشی‌های منظره‌‌ی رمانتیک قرن ۱۹ است، اما با جلیقه‌های نجاتی که بر ساحل افتاده‌اند، داستان مهاجرین یک دهه گذشته را روایت می‌کند، موضوعی غم انگیز از قرن ۲۱.

61689968

مدیر بخش هنر معاصر اروپایی در حراجی ساتبیز بیان کرد: «این تابلوهای سه‌گانه در گالری «ساتبیز» و در کنار آثار برخی از برترین نقاشان منظره تاریخ از جمله «بلوتو»، «فن خوین» و «ترنر» نصب شده است. با این حال این تابلوهای «بنکسی» از نظر پیام سیاسی که دارند منحصر بفرد هستند.»

590963624276775367656920175553673

این تابلوها پیش از این در سالن هتل بنکسی در بیت الحم نصب بودند. این هتل با فاصله کمی از دیوار حائل مرزی کرانه باختری واقع شده. "هتل جدا افتاده" شامل 9 اتاق منحصر به فرد و یک سوییت ریاست جمهوری دارای امکاناتی چون یک پیانو بار  با تِم دوره استعماری و یک گالری هنری داخلی ست که به نمایش آثار فلسطین می پردازد. این هتل اتاق اقتصادی نیز دادر که امکانات یک پادگان نظامی اسرائیلی را داراست. بازدید کننده این هتل در میان آثار هنری بنکسی و دیگر هنرمندان زمان می‌گذراند و با دیدن این آثار هر لحظه مفاهیمی مثل جنگ و آسیب‌های آن و تمام مسائل اجتماعی که بنکسی در تمام آثارش درگیر آن است را احساس می‌کند.

61689969

 

 

 

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها