{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

بهترین باز آفرینی‌های آثار هنری چالش گتی در کتابی منتشر شدند

بهترین باز آفرینی‌های آثار هنری چالش گتی در کتابی منتشر شدند
کدخبر : 1965
خبرنگار:

بهار ۲۰۲۰ زمانی که تمام دنیا تحت تاثیر همه گیری کرونا تعطیل شد، موزه گتی از دنبال کنندگانش دعوت کرد تا اثر هنری مورد علاقه خود با وسایل موجود در خانه بازسازی کنند.

هنرام‌روز: تابلوی شب‌ پرستاره که با ماکارونی خشک ترسیم شد. رول‌های دستمال کاغذی به جای یقه‌های نقاشی‌های قدیمی استفاده شدند و سگی که مثل دختر گوشواره مروارید لباس پوشیده بود و ابروهای پیوسته برای شبیه سازی خودنگاره‌های فریدا کالو، این‌ها تصاویری بودند که بارها درشبکه اجتماعی بازدید شدند و از درک عموم مردم نسبت به هنر خبر دادند.

این چالش، تنها یک سرگرمی ساده نبود و منجر به استفاده گسترده از هنرهای تجسمی که پیش از این تصور می‌شد نسبت به سینما و موسیقی چندان در بین مردم محبوب نیست،شد و به نظر می‌رسید در هر تصویر رسالت یک موزه نهفته است.

آثاری از اساتید هلندی و هنرمندان سورئالیست و ... که در بستر تاریخی متفاوت از امروز خلق شدند، با خوانشی جدید و معاصر بازآفرینی شدند و وسایلی که در آغاز قرنطینه به دغدغه مردم تبدیل شده‌بود در این باز آفرینی‌ها مورد استفاده قرار گرفتند و البته چه کسی است که هیجان و غم هنرمندان اکسپرسیونیست و خیالپردازی هنرمندان سورئالیست را در دوران کرونا تجربه نکرده باشد.

بهترین عکس‌های این چالش که با همکاری ده‌ها میلیون نفر در سراسر جهان (باز آفرینی اثر هنری، اشتراک گذاری و لایک کردنعکس‌ها) که علاقه و درک عموم مردم را از هنرهای تجسمی نشان می‌دهد در کتابی گردآوری و منتشر شدند.

این باز افرینی‌ها در ماه سپتامبر در امریکا به نمایش درمی‌آیند و با عواید حاصل از فروش آن به هنرمندانی که در زمان همه گیری کرونادچار مشکلات اقتصادی شدند، کمک خواهد شد.

 

 

  • FINAL_10_Princess_composite-1024x720
  • FINAL_17_Desprate-Man_composite-1024x1024
  • Final_19_Saturn_composite-1024x678
  • FINAL-1_Jeanne_composite-1024x711 (1)
ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها