{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

کمک مالی هنرمندان به جامعه هنری خسارت دیده‌ی بیروت

کمک مالی هنرمندان به جامعه هنری خسارت دیده‌ی بیروت
کدخبر : 1972
خبرنگار:

سازمان غیرانتفاعی «مفردات» که تحت حمایت ولید رعد استاد دانشگاه و عکاس اهل لبنان است برای هنرمندان و سازمان‌های هنری بیروت که در جریان انفجار بزرگ اخیر خسارت ‌دیده‌اند، کمک‌های مالی جمع ‌آوری می‌کند.

به گزارش هنر امروز و به نقل از آرت نیوزپیپر، «مفردات» که یک سازمان غیرانتفاعی مستقر در «بلژیک» و تحت حمایت «ولید رعد» هنرمند لبنانی است، در اقدامی شروع به جمع‌آوری کمک‌های مالی  به هنرمندان خسارت دیده در بیروت کرده است.

در وبسایت این سازمان آمده: «این سازمان فرصت‌های جدیدی را برای هنرمندان عرب فراهم می‌کند.»

همچنین سخنگوی این سازمان گفت: «ما ۱۰۰ درصد کمک‌های مالی را مستقیما به هنرمندان و سازمان‌ها‌ی خسارت دیده اهدا خواهیم کرد.»

تاکنون هنرمندان زیادی نیز در تلاش برای جمع‎‌آوری کمک‌های مالی به این شهر هستند. برندگان مشترک جایزه ترنر سال ۲۰۱۹ از جمله هنرمندانی هستند که در جمع‌آوری کمک‌های مالی پیشگام بودند.

تاکنون ۲۶ هنرمند با خیریه «امداد هنر برای بیروت» همکاری داشته‌اند. کمک‌های مالی جمع‌آوری شده توسط این خیریه از روز جمعه تاکنون به ۷۷۲۴۲ دلار رسیده است.

در نتیجه این حادثه انفجار، گالری‌های بزرگ هنری از جمله گالری «مرفا» در نزدیکی بندر بیروت و گالری «تانیت» به طور کامل ویران شده‌اند. شعبه گالری «اپرا» در بیروت نیز با خسارت شدیدی مواجه شده است.

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها