{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

یک پرستار که قبلا جان مردم را نجات می‌داد این بار شاید یک اثر هنری را نجات دهد

یک پرستار  که قبلا جان مردم را نجات می‌داد این بار شاید یک اثر هنری را نجات دهد
کدخبر : 1975
خبرنگار:

"لارا ویژن جورج" فارغ التحصیل دانشگاه UCSF کالیفرنیا هنگام تحقیق درباره نقاشی دیواری‌های این دانشگاه در ماه ژوئن، متوجه شد، "بیدی میسن" پرستار سیاه پوست و فعال و نیکوکار در حال درمان یک بیمار مالاریا در کنار یک پزشک سفید پوست درقسمتی از نقاشی‌ حضور دارد. پیش از این قرار بود این نقاشی برای ساختن یک مرکز تحقیقاتی جدید تخریب شود اما حضور پرستار نیکوکار می‌تواند تصمیم دراین باره را تغییر دهد.

هنرام‌روز: دانشگاه UCSF در کالیفرنیا نقاشی دیواری تحت عنوان " تاریخچه پزشکی در کالیفرنا" به قلم هنرمند متولد لهستان و ساکن آمریکا"برنارد زاکیم" بر دیوارهای خود دارد. این آثار در 1938 در این دانشگاه خلق شد. پیش از این قرار بود بخشی از ساختمان که شامل این نقاشی‌ها نیز می‌شود برای ساختن ساختمانی جدیدتر و با امکانات بیشتر تخریب شود و به خانواده زاکیم اطلاع داده د تا نقاشی‌ها را بازیابی کنند.

11frescoes3-articleLarge

دانشگاه با نامه‌ای به فرزند زاکیم اعلام کرد، می‌تواند نقاشی‌ها را با 1 میلیون دلار جابه جا کند اما فرزند زاکیم که خود هنرمند و متخصص مرمت آثار هنری است توانایی مالی برای این کار را نداشت و دانشگاه اعلام کرد با وجود مشکلات اقتصادی ناشی از همه گیری ویروس کرونا امکان این جابه‌جایی با هزینه عمومی وجود ندارد و آن قسمت از دانشگاه که نقاشی‌ها در آن هستند به دلیل قدیمی بودن غیر قابل استفاده شده‌است.

 

اما از زمانی که که حضور بیدی میسن را در این نقاشی‌ها تشخیص داده‌شد، او را به ستاره‌ی ناجی نقاشی‌ دیواری تبدیل کرد چرا که احتمالا تصمیم برای تخریب این نقاشی‌ را تغییر خواهد داد.

929ce304c7260a72cf7a17e6b2d338ed

بیدی میسن در سال 1818 در خانواده‌ای که برده بودند متولد شد و در سال‌های فعالیتش به عنوان پرستار و ماما به یک چهره نیکوکار و فعال تبدیل شد و بنیاگذار نخستین کلیسای آفریقایی‌ها در لس آنجلس نیز هست.

11frescoes5-articleLarge

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها