{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

سفر با نقاشی‌ها، بدون خروج از خانه

سفر با نقاشی‌ها، بدون خروج از خانه
کدخبر : 1982
خبرنگار:

الجزیره در یک گزارش چند تابلو نقاشی را معرفی کرده که تماشای آن‌ها برای مدتی بیننده را از دنیای محدود اطرافش دور می‌کند.

هنرام‌روز: در این گزارش الجزیره آمده: بسیاری از مردم آرزو می‌کنند به گذشته‌ها بازگردند؛ البته نه به دوران پیش از کرونا، بلکه به دوره‌ای از تاریخ که شبکه جهانی وب و بسیاری از این تکنولوژی‌های ارتباطی وجود نداشت. آن‌ها آرزو دارند به زمانی بروند که خبری از جنگ، قحطی، پناهندگی و کرونا نباشد.

از مهم‌ترین ویژگی‌های هنر این است که می‌تواند برای مدت کوتاهی ما را از دنیای غم‌انگیز اطرافمان دور کند. شاید چیزی که به آن نیاز داریم یک فنجان نوشیدنی گرم، یک کلبه کوچک زیبا و یا یک دشت سرسبز باشد که انتهایش نامعلوم است. شاید ما به همه این‌ها نیاز داریم تا بتوانیم از همه‌ی آنچه در دنیای امروزی خسته‌مان کرده است کمی دوری کنیم.

هنر تنها وسیله‌ای است که با آن می‌توان بدون خارج شدن، از خانه فرار کرد!

در این گزارش چند تابلو نقاشی که شما را به گردشی خیالی می‌برند،‌ معرفی شده است:

818EBA24-19F7-414F-BA3C-1B4F7FD29684

تابلو «مهمانی شبانه» اثر سرگئی سوریدوف، نقاش روس

این تابلو در سال ۲۰۱۴ ترسیم شده است، نقاش در این تابلو گستره‌ای از زمان و مکان را در اختیار بیننده قرار می‌دهد. در مساحتی به اندازه ۷۵ در ۹۵ سانتی متر، میزی در میان یک باغی از گل کشیده شده و چراغ‌های اطراف آن به انتظار کسی که روی صندلی‌ و دور میز بنشیند روشن مانده‌اند.

این نقاشی مربوط به مکتب رئالیسم است و نقاش از رنگ‌های طبیعی در آن استفاده کرده است. نقاش به جزئیات تابلو، توجه ویژه‌ای داشته است؛ بطوری ‌که تمام وسایل روی میز با دقت و به زیبایی چیده شده‌اند، باغ، گل‌ها و درختان به زیبایی ترسیم شده‌اند. تماشای این تابلو بسیار آرامش بخش است.

CB19D527-E87D-47F9-BAAC-6D87CE0EE8F3

تابلو «میز چای» اثر دوشس روسیه الگا الکساندروویچ، فرزند امپراتور روسیه الکساندر سوم در سال ۱۹۳۵ ترسیم شده است. این تابلو با استفاده از آب رنگ در مساحتی به اندازه ۳۲ در ۳۹ سانتی‌متر کشیده شده است. نقاس پولی که از فروش این اثر به دست آورده را مانند آثار دیگرش وقف خیریه کرده است.

این نقاشی تمثیلی واقعی از خانه روستایی دوشس روسیه است. پنجره‌ای که رو به مزرعه باز می‌شود و داخل اتاق میزی است که با پارچه توری پوشیده شده و ظروف چینی چای با رنگ‌های آبی و سفید که مورد علاقه‌ی نقاش بودند، چیده شده است. صندلی راحتی نیز ترسیم شده که اطرافش را گل‌های لاله و گل‌های دیگر پوشانده است. این تابلو  نقاشی زندگی آرام دوشس روسیه بعد از سقوط خاندان پادشاهی روسیه، در یک روستا را نشان می‌دهد.

A0DD18B2-33A5-4F87-AA01-3606402CDB68

تابلو «نور ماه بالای اقیانوس» اثر ماریانا فاستر، ترسیم کننده یک ساحل خلوت و آرام است. آسمان با نور ماه و ستاره‌ها پوشانده‌ شده است. زن و مردی کنار ساحل و دور از هیاهوی دنیا نشسته‌اند. این تابلو آرامش خاطر را به بیننده منتقل می‌کند.

این نقاشی پیرو مکتب امپرسیونیسم است.

در مکتب امپرسیونیسم صحنه‌های واقعی با روش‌های غیرواقعی ترسیم می‌شوند.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها