{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

تخریب مجسمه‌ی مریم مجدلیه در فرانسه

تخریب مجسمه‌ی مریم مجدلیه در فرانسه
کدخبر : 2000
مترجم: زهرا غفوری

مجسمه‌ی مریم مجدلیه در شهر وار توسط وندال‌ها تخریب شده است.

به گزارش هنرا‌م‌روز و به نقل از آرت‌نیوز‌پیپر، مجسمه مریم مجدلیه که در نمازخانه سن پیلون در شهر وار، در جنوب شرقی فرانسه قرار دارد، توسط وندال‌هایی که ظاهراً از برهنه بودن مجسمه ناراضی بودند، تخریب شده است.  عاملان این تخریب یادداشتی را در صحنه به جا گذاشتند و گفتند: برای ما قابل قبول نیست که مجسمه یک قدیس بزرگ مانند مریم مجدلیه این‌گونه به نمایش گذاشته شود.

این مجسمه که توسط یک هنرمند ناشناس ساخته شده است، مریم مجدلیه را برهنه نشان می‌دهد در حالی که توسط دو فرشته حمل می‌شود. گرچه بیشتر بدن مجسمه را موهای بلند او پوشانده است.

B8BD18A1-64A6-4B2A-B454-D49366C7928E

پاتریک ماری بوزو، روحانی اهل دومینیکن در جامعه سنت باومه، در گفت و گو با روزنامه فرنچ‌بلو، اظهار داشت: آنها مجسمه را به چند قطعه شکسته شده تبدیل کرده‌‌اند و یادداشتی روی آن گذاشته‌اند. وی گفت: من این عمل را بسیار خشونت آمیز می‌دانم. آنها ممکن است شیوه تصویرگری او را تأیید نکنند، اما ما نمی‌توانیم چنین اقداماتی را بپذیریم.

اکنون تحقیقات پس از شکایت سوزان آرنو، شهردار ریبوکس، شهری واقع در چند کیلومتری جنوب سنت بوم که گفته می‌شود مقبره مریم مجدلیه در آن قرار دارد، آغاز شده است.

69E98FDC-ED50-42A7-9CC9-657C27999AB0

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها