{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

آمریکا و رویاهای آمریکایی

آمریکا و رویاهای آمریکایی
کدخبر : 2012
خبرنگار:

یان براون، عکاس کانادایی در کتاب جدیدش "رویاهای آمریکایی" ۱۷۰ عکس از آمریکایی‌ها به همراه دست نوشته‌های آنان درباره معنی رویای آمریکایی منتشر کرده است. جمع آوری این دست نوشته‌ها از ۱۷۰ نفر در ۵۰ ایالت آمریکا بیش از ۱۲ سال زمان برده است. این کلمات طیفی از امید، اعتراض، عصبانیت و ترس هستند.

هنرام‌روز:

38CAC4C7-779F-4977-AD8C-D3789E610EB3

رویای آمریکایی من این است که دخترانم در کشوری زندگی کنند که از خشونت و سوء استفاده در امان باشند. رویای آمریکایی من این است که بتوانم به دخترانم نشان دهم که آنها می‌توانند آینده‌ای سرشار از فرصت داشته باشند. آنها می‌توانند بدون ترس از زندگی، رویاهای خود را به واقعیت تبدیل و دنبال کنند. آنها می‌توانند به دانشگاه بروند، تحصیل کنند تا کار کنند و در جامعه آمریکایی که از آنها پشتیبانی می‌کند، مشارکت کنند.

698299E8-29ED-4327-9E3B-E1A58BA32F5B

رویای آمریکایی ما ساده است. آنها احساساتی هستند. غرور، عشق...

در رویای آمریکایی، سلامت محیط زیست و سلامتی یک حق است. جوامع روستایی و شهری ایمن، قوی و مقاوم هستند. رویای آمریکایی ما ساده است. وعده غذایی، گفت‌و‌گو، پیاده روی و در آغوش گرفتن. رویای آمریکایی ما آسان نیست و به ثبات، پایداری و انگیزه نیاز دارد.

26D6E009-34A8-4E08-B4F0-0CCB3B6F9377

رویای آمریکایی من این است که یک روز از خواب بیدار شوم و دریابم که دیگر نیازی به جنگیدن ندارم. رویای من پایان حملات مداوم به قانون اساسی توسط خود شهروندان و دولت است.

A38B56DF-6857-4A3B-8CD8-CE6DD57C6C96

رویای آمریکایی من، آینده‌ای قابل زندگی کردن است. به گفته IPCC، تغییر وضعیت آب و هوا غیرقابل بازگشت است. من ۱۸ ساله هستم. نسل من باید برای آینده خود برنامه‌ریزی کند و نه اعتراضاتی برای اقدامات اقلیمی.

به عنوان یک زن بومی، تماشای بی احترامی به زمین برای من بسیار سخت است. بومیان زمین را به بهترین وجه می‌شناسند. ما همیشه از آن مراقبت کرده‌ایم و به نوبه خود آن از ما مراقبت کرده است. اکنون چون استعمار شده‌ایم، بحران اقلیمی قریب‌الوقوع داریم.

EC82E307-1DF8-4AE0-9798-DE236A5528EB

رویای آمریکایی من این است که همه مردم با هم برابر باشند. مهم نیست سیاه یاسفید باشید. در زمان برده‌داری سفید پوستان، آمریکاییهای آفریقایی تبار را کنترل می‌کردند. سفیدپوستان دارای مدارس، خانه‌ها و حقوق بهتری بودند. آمریکایی‌های آفریقایی تبار از اینکه سفیدپوستان ما را به عنوان برده کنترل می‌کردند، متنفر بودند. مردم آفریقایی آمریکا می‌خواستند این وضعیت را پایان دهند. من به عنوان یک پسر جوان آفریقایی تبار در آمریکا، میبینم که مردان آفریقایی تبار توسط پلیس سفیدپوست هدف تیراندازی قرار می‌گیرند و کشته می‌شوند. من فقط امیدوارم که بتوانم زندگی کنم تا یک مرد سیاه پوست باشم.

2ECEE1F6-BCCB-43C3-B5AF-47D55794F052

رویای آمریکایی من مکانی امن برای همه است.  فقیر ،نیازمند، بیمار، درمانده، همه.  

خطری در خیابان‌ها وجود نداشته باشد و مردم ترسی از پیاده‌روی در شب نداشته باشند.

پناهگاه‌هایی از آن نوع که در آن هر کس می‌تواند به سر کار برود و خانواده‌ی خود را تأمین کند و آنچه را که دوست دارد با آرامش انجام دهد. بدون ترس از شلیک، سرقت و آدم ربایی. و فقط فکر این باشد که چه چیزی برای شام بخورد یا اینکه برای دیدن یک فیلم بیرون برود. گرچه ممکن است کلیشه‌ای باشد، اما این رویای آمریکایی من است.

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها